مکمل بنزین ، اکتان بوستر

مکمل بنزین

اصولا مکمل های بنزین یا سوخت موادی افزودنی هستند که استفاده از آنها در سوخت خودرو، موجب افزایش کیفیت سوخت می شود و به طور کلی در کارکرد بهتر قطعات خودرو، افزایش عمر مفید آنها و همچنین کاهش آلایندگی هوا تاثیرگذار است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید استفاده از مکمل بنزین در باک خودرو نه تنها می تواند مانع بروز مشکلات احتمالی برای خودرو شود، بلکه در رفع برخی از مشکلات و ایرادات فعلی خودروی شما نیز موثر است. به عنوان مثال، در حقیقت استفاده از مکمل های سوخت در باک خودرو موجب می شود که موتور خودرو و قطعات داخلی آن در هنگام کارکردن با اصطکاک کم تر و نرم تر کار کند و در نتیجه موتور بهتر روشن شود. در این حالت خودرو عملکرد بهتری در حین حرکت و همچنین در حالت درجا خواهد داشت و این امر در نهایت می تواند منجر به مصرف بهینه سوخت شود.

مزایای کلی استفاده از مکمل های بنزین

استفاده از مکمل بنزین در باک خودرو، مزیت های گوناگونی دارد که در این قسمت به برخی از آنها اشاره می کنیم:

– بهبود عملکرد پیشرانه موتور از طریق حذف رسوب ها و مواد زاید موجود در سوخت خودرو.

– جلوگیری از کم شدن کیفیت سوخت و کاهش سرعت اکسید شدن و تجزیه ترکیبات موجود در سوخت.

– حفظ کیفیت قطعات داخلی خودرو و جلوگیری از فرسوده شدن و خراب شدن سریع تجهیزات داخلی موتور.

– کمک به کاهش آلایندگی خودرو از طریق حذف رسوبات کربن موجود در سوخت.

– کمک به کاهش و یا از بین بردن لرزش های احتمالی ناشی از کارکردن خودرو در حالت درجا.

– کمک به افزایش شتاب خودرو در لحظه اولیه حرکت و از بین رفتن مشکل خاموش شدن ناگهانی خودرو.

– پاکسازی کامل سیستم انژکتور خودرو.

انواع مکمل بنزین

مکمل های سوخت یا بنزین با توجه به کاربرد و اثری که در سیستم سوخت خودرو می گذارند، به انواع مختلفی تقسیم می شوند که در این قسمت به برخی از متداول ترین آنها می پردازیم:

– مکمل های بهبود دهنده کیفیت سوخت خودرو

استفاده از این نوع مکمل بنزین در سوخت خودرو، رسوبات زیان آور کربن در سوخت را از بین می برد و آن را رقیق می سازد و در نهایت کیفیت بنزین را بهبود می بخشد.  

– مکمل های مخصوص تثبیت کیفیت سوخت خودرو

اگر سوخت خودرو برای مدت طولانی در باک باقی بماند، ترکیبات موجود در آن اکسید می گردد و رسوباتی در آن ایجاد می شود و در نتیجه آن کیفیت سوخت کاهش می یابد. برای جلوگیری از این مشکل می توان از مکملی استفاده کرد که می تواند کیفیت سوخت خودرو را ثابت نگاه دارد. این مکمل بنزین با کم کردن سرعت تجزیه سوخت، به حفظ کیفیت آن کمک می کند.

– مکمل های پاکسازی سیستم سوخت خودرو

یکی از رایج ترین انواع مکمل ها، مکمل هایی هستند که به پاکسازی سیستم سوخت خودرو کمک می کنند. این نوع مکمل بنزین از قابلیت پاک کنندگی بالایی برخوردار است که استفاده از آن به پاکسازی انژکتور خودرو و حذف کلیه مواد زاید و آلودگی ها از سیستم سوخت رسانی خودرو کمک می کند.

– مکمل های شوینده انژکتور خودرو

در صورتی که انژکتور خودرو توسط مواد زاید مسدود شود، فرآیند سوخت رسانی با مشکل مواجه می شود. این نوع از مکمل ها یکی از قوی ترین مکمل های شوینده هستند که استفاده از آنها به پاکسازی کربن از سیستم انژکتور خودرو کمک می کنند و از جمع شدن مواد زاید در این ناحیه جلوگیری می کند.

– مکمل های اکتان بوستر یا افزایش دهنده اکتان سوخت

استفاده از این نوع مکمل بنزین به افزایش میزان اکتان بنزین و کیفیت آن کمک می کند و از این طریق موجب افزایش قدرت موتور و بهبود عملکرد سیستم سوخت رسانی می شود. با توجه به پایین بودن کیفیت بنزین های موجود که نتیجه آن کارکرد نامناسب خودرو است، استفاده از مکمل پرطرفداری همچون اکتان بوستر می تواند به بالا بردن کیفیت بنزین و بهبود عملکرد موتور خودرو کمک کند.

مزیت های کلی استفاده از مکمل اکتان بوستر

این مکمل بنزین یکی از انواع مکمل های محبوب در بازار است که مزایای استفاده از آن به شرح زیر است:

– افزایش قدرت خودرو و بهبود عملکرد آن از طریق متراکم ساختن سوخت پیش از فرآیند احتراق سوخت.

– بالا بردن میزان توان خودرو یا همان قدرت اسب بخار خودرو از طریق بالا بردن سطح اکتان سوخت.

– کاهش میزان آلایندگی سوخت خودرو از طریق حذف کربن موجود در سوخت.

– کاهش میزان ضربه های احتمالی موتور خودرو یا همان صدای ناشی از احتراق بی موقع ترکیب بنزین و هوا در سیلندر خودرو و جلوگیری از آسیب رسیدن به سوپاپ ها و موتور خودرو.

نکات مهم برای استفاده از اکتان بوستر

برای خرید این مکمل بزنین پیش از هر چیز ابتدا باید نحوه استفاده و میزان مصرف آن را از روی بسته بندی مکمل اکتان مطالعه کنید و بر اساس آن از این مکمل استفاده کنید. نکته حائز اهمیت این است که هر چه موتور اتومبیل شما قوی تر باشد، باید از بزنین با اکتان بالاتری استفاده نمایید. به همین دلیل است که استفاده از مکمل های افزایش دهنده اکتان می تواند پایین بودن عدد اکتان بنزین های موجود را جبران کند و به عملکرد بهتر موتور خودرو کمک کند.

توجه داشته باشید که مکمل اکتان بوستر را باید پیش از سوخت گیری در باک خودروی خود بریزید و پس از آن بنزین بزنید. برای این منظور بهتر است که از این مکمل در زمانی که باک خالی می شود و یا دارای مقداری اندکی بنزین است استفاده کنید. از آنجایی که این مکمل ها حاوی ترکیبات نفتی و مواد فرار هستند، در صورت مجاورت با هوا یا بسته نشدن درب تبخیر می شوند. به همین دلیل توصیه می شود که پس از باز کردن بسته بندی، این مکمل بنزین را به صورت کامل در داخل باک خودروی خود بریزد. از سوی دیگر در حین استفاده از این مکمل از تماس آن با پوست و چشم به شدت پرهیز کنید و در صورت تماس، سریعا محل مورد نظر را با آب کافی شستشو دهید.

ارسال بار

هنگام خرید از بازرگانی امیدوار نگران حمل و نقل نباشید. ارسال کلیه محصولات به سراسر ایران.

تضمین کیفیت

محصولات بازرگانی شیمیایی آبان دارای ضمانت کیفی است تا در حین همکاری آسوده خاطر باشید.

بهترین قیمت

سود خوب در خرید خوب است. محصولات شیمیایی باکیفیت را به بهترین قیمت بخرید.