بهترین ضدیخ کدام است؟

بهترین ضدیخ کدام است؟

بهترین ضدیخ کدام است؟ مایع خنک کننده موتور نقش مهمی در کارکرد موتور شما، افزایش عمر موتور و اجزای آن دارد. ضد یخ یک مایع مبتنی بر آب است که برای جذب گرما از موتور شما کار می کند. هنگامی که مایع خنک کننده برای خنک کردن موثر موتور بیش از حد داغ می شود، قبل از عبور از اینترکولر از طریق یک شیلنگ جداگانه به بیرون کشیده می شود. همانطور که مایع در داخل خنک کننده جریان می یابد، هنگامی که وسیله نقلیه شما در جاده حرکت می کند، توسط هوا خنک می شود. این روند گردش در صورت لزوم ادامه می یابد، در حالی که ترموستات خودروی شما برای تنظیم دمای مایع خنک کننده و موتور کار می کند.

خنک کننده های موتور حاوی ضد یخ هستند بنابراین وقتی دمای بیرون به زیر صفر می رسد یخ نمی زنند. خرید مایع خنک ‌کننده موتور می‌تواند کمی خسته‌ کننده باشد، بنابراین در این مقاله قصد داریم این فرآیند را ساده ‌تر کنیم. ما امروز تعدادی از بهترین خنک کننده های موجود را به شما نشان خواهیم داد.

چگونه بدانم چه زمانی ضدیخ خود را تعویض کنم؟

مایع ضدیخ حاوی افزودنی‌های روان ‌کاری است که به کاهش خوردگی ها هنگام عبور از سیستم خنک ‌کننده کمک می‌کند، اما این ویژگی‌های روان‌ کاری ممکن است در ضدیخ های قدیمی دیده نشود. همچنین می توانید یک تست بویایی انجام دهید تا ببینید آیا مایع خنک کننده شما از کیفیت لازم برخوردار است یا خیر. اگر بوی سوختگی می دهد، احتمالاً باید تعویض شود. گاهی اوقات مایع خنک کننده قدیمی نیز کدر و زنگ زده به نظر می رسد. این شرایط یعنی مایع خنک کننده باید تغییر کند.

بهترین ضدیخ کدام است؟

بهترین ضدیخ کدام است؟

انواع مختلفی ضدیخ وجود دارد که بعضی از جنس و کیفیت بیشتری برخوردار هستند و شما با کمی مطالعه می توانید ضدیخ مورد نیاز خود را انتخاب کنید. در اینجا به معرفی برخی از آن ها می پردازیم:

۱- سیستم خنک کننده EVANS خنک کننده موتور بدون آب با کارایی بالا

حذف آب از معادله مایع خنک کننده به کاهش خوردگی، افزایش عمر موتور، صرفه جویی در هزینه نگهداری و تعمیرات کمک می کند. یک گام مهم در تبدیل سیستم خنک ‌کننده خودرو به سیستم خنک ‌کننده بدون آب این است که مطمئن شوید این سیستم در خودرو شما کاملاً عاری از آب است.  EVANS همچنین یک مایع آماده سازی بدون آب تولید می کند که مایع خنک کننده مبتنی بر آب را از ماشین شما خارج می کند.

مزایا : محلول بدون آب از زنگ زدگی و خوردگی جلوگیری می کند و ماندگاری طولانی دارد.

معایب : به فرآیند نصب جزئی نیاز دارد.

۲- ضد یخ طولانی مدت ProLine با قدرت کامل

ضد یخ ProLine یک محلول غلیظ است که باید خودتان آن را با یک قسمت آب و یک قسمت محلول مخلوط کنید.

مزایا : می تواند تا دو گالن مایع خنک کننده تولید کند.

معایب : برای وسایل نقلیه جدیدتر یا وسایل نقلیه گران تر مورد استفاده قرار نمی گیرد.

۳- ضد یخ Zerex G-05

ضد یخ Zerex G-05 در خودروهای بنزینی و دیزلی کار می کند و حاوی برخی مواد افزودنی است که برای موتورهای دیزلی بسیار مفید است. این ضد یخ حاوی افزودنی هایی است که از موتور و رادیاتور شما در برابر رسوبات محافظت می کند.

مزایا : خنک کننده ارزان قیمت HOAT، عالی برای موتورهای دیزلی

معایب : ممکن است برای موتورهای غیر دیزلی ایده آل نباشد.

۴- ضد یخ پریمیوم صورتی OEM Recochem

این ضدیخ برای مدل های تویوتا و لکسوس طراحی شده است ولی در خودرو های دیگر نیز می توان استفاده کرد. اگرچه به نسبت دیگر ضدیخ ها گرانتر است ولی استفاده از این ضدیخ مقرون به صرفه است.

مزایا : عالی برای خودروهای تویوتا و لکسوس و دارای گواهی OAT است.

منفی : روی برخی از مدل های خودرو کار نمی کند.

۵- ضد یخ سبز Zerex

اگر وسیله نقلیه شما در دهه ۱۹۹۰ یا اوایل دهه ۲۰۰۰ ساخته شده است، می توانید از ضدیخ سبز رنگ استفاده کنید. یک فرمول آزمایش شده و واقعی تضمین می کند که موتور شما خنک می ماند و اجزای حیاتی زنگ نمی زند. این ضد یخ در دمای ۳۴ درجه فارنهایت تست شده است و تقریباً برای استفاده در تمام خودروها و مدل ها مناسب است.

مزایا : فرمول آزمایش شده، واقعی و ارزان قیمت

معایب : بدون مواد افزودنی طبیعی می باشد، برای خودروهای جدید مناسب نیست.

بهترین ضدیخ کدام است؟

جمع بندی

در بیشتر مواقع تولید کننده ضدیخ نمی تواند همه جوانب را پشتیبانی کند و شما نمی توانید از یک ضدیخ در همه ی خودرو های موجود در بازار استفاده کنید پس بهتر است با جمع آوری اطلاعات، بهترین ضدیخ را برای خودرو خود پیدا کنید تا در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آیا مکمل بنزین خوب است؟

آیا مکمل بنزین خوب است؟

آیا مکمل بنزین خوب است؟ حتما می‌ دانید که مهم‌ترین قسمت هر اتومبیل، موتور آن است. به همین علت مراقبت از موتور یا پیشرانه اهمیت