چگونه باید ضدیخ را با آب مخلوط کنیم؟

چگونه باید ضدیخ را با آب مخلوط کنیم؟

چگونه باید ضدیخ را با آب مخلوط کنیم؟| هر چند وقت یک‌بار، موتور خودروی شما داغ می‌شود و برای حفظ دمای بهینه، به سیستم خنک‌ کننده نیاز دارد. سیستم خنک‌ کننده خودرو به انتقال گرما از موتور کمک می‌کند و به خودرو اجازه می‌دهد در دمای متوسط کار کند. ضد یخ باید دمای سرد را بدون یخ زدن حفظ کند و تضمین کند که موتور شما در سرد ترین موقع زمستان نیز، به آرامی کار می کند. با این حال، باید آب و ضد یخ را در مقادیر مناسب مخلوط کنید تا مطمئن شوید که خنک کننده عملکرد خود را به درستی انجام می دهد.  به طور کلی، مناطق گرم کشور ضد یخ را با آب به نسبت ۷۰ به ۳۰ مخلوط می کنند، اما اکثر سازندگان توصیه می کنند که آنها را ۵۰ به ۵۰ مخلوط کنید.

ضد یخ چگونه کار می کند؟

برای اینکه ما به طور کامل بفهمیم که چه مقدار مایع خنک کننده در سیستم خنک کننده ماشین نیاز داریم، ابتدا باید به طور کامل نحوه عملکرد ضد یخ را درک کنیم. ضد یخ از اتیلن گلیکول تشکیل شده است که با آب ترکیب می شود تا موتور شما را خنک کند و در برابر یخ زدگی مقاومت کند.

سازندگان ضد یخ همچنین افزودنی‌های مختلفی مانند سیلیکات‌ها و فسفات‌ها را برای کمک به جلوگیری از خوردگی قطعات موتور و همچنین کمک به حفظ دمای خنک آن، اضافه می‌کنند.

چگونه باید ضدیخ را با آب مخلوط کنیم؟

 

مقاله‌ی پیشنهادی: اکتان بوستر

چگونه باید ضدیخ را با آب مخلوط کنیم؟

به طور کلی، آب یک مایع خنک کننده فوق العاده است، اما می تواند باعث خوردگی موتور و همچنین زنگ زدن اجزای داخلی آن شود. از طرف دیگر، ضدیخ دارای نقطه جوش بالاتر و نقطه انجماد کمتری نسبت به آب است که به محافظت از موتور شما در شرایط آب و هوایی شدید کمک می کند. به این ترتیب، از جوشیدن آب در هنگام گرم شدن بیش از حد جلوگیری می کند.

هنگامی که آب با ضد یخ مخلوط می شود، خواص آب با افزایش دمای جوش تغییر می کند و به آن اجازه می دهد گرمای بیشتری را تحمل کند. در نتیجه، توانایی آب برای خنک کردن موتور افزایش می ‌یابد زیرا رسانای عالی گرما است. محلول تشکیل شده گرمای بیشتری را بدون تغییر به حالت گازی حفظ می کند.

همیشه توصیه می شود که ضد یخ را طبق دستورالعمل سازنده با آب مخلوط کنید. به این ترتیب که قبل از شروع هر گونه مخلوط کردن مایعات، حتما برچسب را بخوانید. همچنین توجه به این نکته ضروری است که ضد یخ به دلیل طعم شیرین برای حیوانات سمی و برای گربه ها و سگ ها مضر و کشنده است. رایج ترین نسبت هایی که استفاده می شود ۷۰ درصد آب به ۳۰ درصد ضد یخ برای مناطق گرم تر کشور است، اما در مناطق سردتر بهتر است از نسبت ۵۰ به ۵۰ ضد یخ به آب استفاده شود.

چگونه باید ضدیخ را با آب مخلوط کنیم؟

چگونه رادیاتور خود را با ضد یخ مخلوط شده پر کنید؟

قبل از شروع مخلوط کردن ضدیخ غلیظ و آب، ابتدا باید دفترچه راهنمای خودرو خود را مطالعه کنید. بخشی به مشخصات استفاده از مایع خنک کننده یا ضد یخ اختصاص داده شده است. به همین ترتیب، همیشه ایده خوبی است که یک ظرف خالی تمیز در اطراف نگه دارید زیرا ممکن است در هنگام مخلوط کردن ضد یخ و آب مفید مورد استفاده قرار بگیرد.

همچنین ذکر این نکته مفید است که آب لوله کشی دارای چندین ماده معدنی مانند کلسیم، منیزیم و ردپای آهن است که می تواند در سیستم خنک کننده شما رسوب کند و باعث آسیب شود. بنابراین، از آب غیر معدنی استفاده کنید زیرا اجزای داخلی خودرو شما را از بین نمی برد و باید مطمئن شوید که هر دو سیستم موتور و خنک کننده ماشین شما قبل از استارت کاملا خنک هستند. پس از تخلیه سیستم خنک کننده خودرو و ترکیب مخلوط مناسب آب و ضد یخ، مخلوط را در سیستم خنک کننده خودرو خود قرار دهید و آماده حرکت شوید.

نتیجه

بسیار مهم است که مطمئن شوید وسیله نقلیه شما دارای غلظت مناسب آب برای ضدیخ در سیستم خنک کننده خود است. مخلوط مناسب ضد یخ و آب از رادیاتور و موتور در برابر زنگ زدگی و خوردگی محافظت می کند. اگر برای پر کردن مایع خنک کننده خود و تعیین وضعیت آن به کمک نیاز دارید، با مکانیک مورد اعتماد خود تماس بگیرید تا خنک کننده شما را به طور مناسب پر کند و به شما کمک کند تا بهترین ضد یخ را از تولید کننده ضدیخ تهیه کنید.

منبع: https://motorbeast.org/how-to-mix-concentrated-antifreeze-with-water/

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آیا مکمل بنزین خوب است؟

آیا مکمل بنزین خوب است؟

آیا مکمل بنزین خوب است؟ حتما می‌ دانید که مهم‌ترین قسمت هر اتومبیل، موتور آن است. به همین علت مراقبت از موتور یا پیشرانه اهمیت