ضد یخ مناسب برای انواع خودرو کدام است؟

ضد یخ مناسب برای انواع خودرو کدام است؟

ضد یخ مناسب برای انواع خودرو کدام است؟ ، ضد یخ مناسب برای خودروها، نقش پررنگ و بسیار مهمی در سلامت آنها دارد. متاسفانه بیشتر صاحبان و دارندگان خودرو به استفاده مداوم از ضد یخ اهمیت نمی دهند و فقط برای فصول سرد سال از آن استفاده می کنند. درصورتیکه استفاده از بهترین ضد یخ مناسب خودروها، می تواند گزینه ای مناسب برای استفاده در تمام فصول سال باشد تا هم از یخ زدگی خودرو جلوگیری کند، هم سلامت خودرو را تامین نماید.
شستشو رادیاتور نیز یکی دیگر از عوامل مهم در سلامت خودرو می باشد که باید با بهترین مواد شستشو شود. زیرا در غیر این صورت مجبور به پرداخت خسارت زیادی خواهید شد. در ادامه با ما همراه باشید تا با ضدیخ مناسب برای انواع خودرو آشنا شوید.

ضد یخ چیست؟

ضد یخ مناسب یا خنک کننده موتور، مایعی رنگی می باشد که با آب مخلوط می شود تا به تنظیم موتور خودرو در دمای پایین یا بالا کمک کند. استفاده از ضدیخ در خودرو باعث حفظ عملکرد یکنواخت دما می شود. اما ضدیخ علاوه بر تنظیم دما، وظایف دیگری دارد.

ضد یخ چیست؟
ضد یخ چیست؟

ضد یخ مناسب به جلوگیری از خوردگی و حفظ سطح مایعات مناسب کمک می کند. اساسی ترین ماده که باعث کارکرد مطلوب در هوای بسیار گرم یا سرد می شود، اتیلن گلیکول است که با نسبت ۵۰-۵۰ با آب مخلوط می گردد و در مخزن مناسب ریخته می شود. اتیلن گلیکول از مواد موجود در ضدیخ می باشد.

ضد یخ مناسب برای انواع خودرو کدام است؟

ضدیخ های ۴ فصل استاندارد به عنوان بهترین ضدیخ برای انواع خودرو شناخته می شوند. برندهای مختلفی برای ضدیخ در بازار موجود می باشد که با توجه به کارآیی آنها می تون بهترین را انتخاب نمود.
اکثر افراد عقیده دارند که از ضدیخ فقط باید در فصول سرد سال استفاده کرد. این تصور کاملا اشتباه می باشد. زیرا ضدیخ ها علاوه بر اینکه از یخ زدگی جلوگیری می کنند، خاصیت ضدجوش و ضد زنگ دارند. در نتیجه می توان از انها در تمامی فصول سال استفاده نمود.
از طرفی، برخی از مردم گمان می کنند که استفاده از ضدیخ باعث می شود که موتور دچار خوردگی شود، در حالی که این گمان نیز نادرست است. استفاده از ضد یخ از زنگ زدگی و خوردگی موتور جلوگیری می کند.

ضد یخ مناسب برای انواع خودرو کدام است؟
ضد یخ مناسب برای انواع خودرو کدام است؟

اگر شما مدتی از ضدیخ استفاده نکنید، درون موتور خودرو دچار زنگ زدگی یا خوردگی می گردد. در این صورت، با افزودن ضدیخ احتمال اینکه موتور در محل های پوسیده شده دچار نشتی شود، وجود دارد. در این شرایط است که معمولا مردم گمان می کنند، ضد یخ باعث فرسودگی و خوردگی موتور خودروی آنها شده است.
در نتیجه، بهتر است همیشه درون اتومبیل ضدیخ بریزید تا دچار فرسودگی و خوردگی نشوند. در فصل گرما بهترین روش برای اینکه دمای آب اتومبیل پایین نگه داشته شود، استفاده از یک ضدیخ استاندارد می باشد. در فصول گرم، ضدیخ برای موتور خودرو نقش ضدجوش را ایفا می کند.

چرا ماشین ها به ضد یخ نیاز دارند؟

آنتی فریز مایعی است که به منظور پایین آوردن نقطه انجماد در سیستم خنک کننده موتور به آب اضافه می شود. این یعنی در شرایط نرمال آب و هوای سرد، آب یخ نمی زند. انجماد آب در موتور ماشین باعث آسیب جدی به رادیاتور و سایر اجزای سازنده می شود که جبران خسارات ناشی از آن به انرژی و هزینه بالایی نیاز دارد.

چرا ماشین ها به ضد یخ نیاز دارند؟
چرا ماشین ها به ضد یخ نیاز دارند؟

ضد یخ مناسب ماده ی هوشمندانه ای است که یخ زدن و یا جوش آوردن آب را در سیستم خنک کننده موتور متوقف می کند. علاوه بر این کمک می نماید تا موتور خودرو به راحتی کار کند.
ضدیخ علاوه بر جلوگیری از یخ زدگی آب، باعث افزایش درجه جوش مایع خنک کننده موتور می شود تا از گرم شدن بیش از حد جلوگیری کند. همچنین این ماده از موتور شما در برابر خوردگی محافظت کرده، به انتقال گرما کمک و از تجمع داخلی رسوب جلوگیری می نماید.

دلیل تعویض ضدیخ خودرو

همانطور که گفته شد، مزایای ضدیخ باعث می شود که از خوردگی و زنگ زدن موتور خودرو جلوگیری شود. این خاصیت با زمان استفاده از ضدیخ یک ارتباط مستقیم دارد. به عبارتی، اگر ضد یخ خودرو به صورت منظم تعویض نشود، خاصیت ضدخوردگی و ضدزنگ آن از بین می رود. در نتیجه، عمر موتور خودرو و سیستم خنک کننده آن کاهش می یابد. همچنین خودرو نیاز به تعمیرات جانبی پیدا می کند که هزینه های زیادی همراه دارد.

دلیل تعویض ضدیخ خودرو
دلیل تعویض ضدیخ خودرو

علاوه بر آن، با عدم تعویض ضدیخ خودرو، خاصیت مقاومت در برابر سرما و گرمای ضد یخ نیز به مرور زمان از بین می رود. در صورتی که این خاصیت از بین برود و تغییرات جوی ایجاد شود، به موتور خودرو و سیستم خنک کننده آن آسیب های جدی وارد می شود. برای اطلاع از روش تعویض ضد یخ به مقاله نحوه تعویض ضد یخ خودرو مراجعه نمایید.

زمان تعویض ضدیخ ماشین

بیشتر مایعات مورد نیاز وسیله نقلیه شما باید تخلیه و در فواصل زمانی مختلف جایگزین شوند تا موثر واقع شوند. در مورد خنک کننده نیز این موضوع برقرار می باشد. لازم است حداقل دو بار در سال قبل از گرمای تابستان و سرمای زمستان، سطح خنک کننده اتومبیل خود را بررسی کنید. برای اطلاعات دقیق تر در مورد زمان شستشو و تعویض مایع خنک کننده در وسیله نقلیه خود، به دفترچه راهنمای آن مراجعه نمایید.

زمان تعویض ضدیخ ماشین

سخن پایانی

ضد یخ نوعی ماده افزودنی است که به کمک آن می ‌توان نقطه انجماد مایعات پایه آبی را کاهش داد. در محیط‌ های سرد، از مخلوط ضد یخ به منظور کاهش نقطه انجماد مایعات استفاده می‌ کنند. علاوه بر کاهش نقطه انجماد، نقطه جوش مایعات را نیز افزایش می ‌دهد. تولید کننده ضدیخ ، این ماده را معمولا به تمامی فروشگاه‌هاعرضه می کند.
در کل ضدیخ، مایعی می باشد که استفاده آن برای اتومبیل و سلامت قطعات آن ضرورت دارد. پس برای استفاده از ضدیخ به فصل های سرد اکتفا نکنید و مداوم از آن استفاده نمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آیا مکمل بنزین خوب است؟

آیا مکمل بنزین خوب است؟

آیا مکمل بنزین خوب است؟ حتما می‌ دانید که مهم‌ترین قسمت هر اتومبیل، موتور آن است. به همین علت مراقبت از موتور یا پیشرانه اهمیت