مکمل بنزین ایرانی

مکمل بنزین ایرانی

عملکرد مناسب برای وسیله نقلیه به برخی ملزومات نیاز دارد. از طریق  فراهم کردن این ملزومات می توان موتور دستگاه را به بهترین حالت ممکن نگه داشت. موتور خودرو به عنوان قلب تپنده آن شناخته می شود و لازم است که به طور مرتب به آن رسیدگی کرد. استفاده از مکمل سوخت مناسب یکی از روش های مراقبت از موتور به شمار می آید. با کمک این مکمل ها می توان سلامت موتور ماشین خودرو را در طولانی مدت حفظ کرد. به ویژه اگر مدل ماشین قدیمی باشد یا اینکه مدتی از آن استفاده نشده باشد. با ما همراه باشید تا در این مقاله شما را با مکمل بنزین ایرانی بیشتر آشنا کنیم.

مکمل سوخت چیست ؟

مکمل سوخت به عنوان یک افزودنی شناخته می‌ شود که شامل انواع مختلفی است و برای اهداف خاصی از هر یک از آنها استفاده می شود. مکمل سوخت باید در باک بنزین ریخته شود. در ادامه انواع مکمل های سوخت را معرفی می کنیم. پاک کننده ها، روان کننده ها، تقویت کننده های اکتان و تثبیت کننده ها به عنوان اصلی ترین نمونه های مکمل شناخته می شوند. به جز این مکمل ‌ها در برخی مواقع ترکیبی از این مکمل ها هم در بازار وجود دارد. انتخاب نوع مکمل سوخت بستگی به برنامه و نوع موتور برای استفاده از ماشین دارد.

کاربرد مکمل بنزین

مکمل بنزین فقط برای پیشگیری از مشکلاتی که ممکن است برای قطعات خودرو به وجود آید به کار برده نمی شود. بلکه برخی از مکمل های بنزین باعث برطرف کردن یک سری از مشکلات خودرو می ‌شوند. به عنوان مثال استفاده از مکمل ها تاثیر زیادی در روان ‌تر کردن قطعات دارد. بنابراین اصطکاک را کاهش می دهد. این موضوع موجب می‌ شود که موتور در زمان استارت زدن یا درجا کار کردن عملکرد سختی نداشته باشد. هنگامی که موتور روان کار می کند دارای عملکرد قدرتمندتری خواهد بود. برخی از مکمل های سوخت مواد شیمیایی سخت را حل می کنند. تثبیت کننده ها تاثیر زیادی در کارآمدی مصرف سوخت و بهره وری آن دارند. چون موتور نیازی ندارد که برای شروع حرکت عملکرد سختی داشته باشد. در نتیجه باعث صرفه جویی در مصرف سوخت خواهد شد.

انواع اصلی مکمل سوخت

در بازار انواع مختلفی از مکمل های سوخت ایرانی وجود دارد . در ادامه برخی از اصلی ترین مکمل های سوخت را معرفی می کنیم:

  • افزاینده کیفیت سوخت
  • تثبیت‌کننده سوخت
  • پاک‌کننده سیستم سوخت
  • روان‌کننده ‌ها
  • تقویت‌کننده اکتان

نحوه استفاده از مکمل‌های سوخت

هنگام استفاده از مکمل بنزین ایرانی باید به برخی نکات توجه کرد. اکثر مکمل های سوخت دارای دستورالعمل هایی هستند که باید رعایت شود. مقدار مناسب استفاده از مکمل برای نقلیه امری ضروری است. با ریختن این مکمل در مخزن سوخت می توان شاهد عملکرد آن بود. هنگامی که موتور کار می کند این مکمل با استفاده از سیستم سوخت حرکت کرده و در صورت نیاز انژکتورها و کاربراتور را تمیز خواهند کرد. همچنین ممکن است مکمل سوخت کارهای خاص دیگری که برای آن هدف طراحی شده انجام دهد.

مکمل بنزین ایرانی

مزایای استفاده از مکمل‌ بنزین ایرانی

استفاده از مکمل بنزین دارای مزایای مختلفی است. یکی از این مزایا بهبود عملکرد موتور است. هنگامی که رسوبات در سوخت از بین می روند سوخت و مایعات خیلی راحت تر می توانند در سیستم موتور جاری شوند. یعنی موتور با همان میزان سوخت همیشگی فرسایش و سایش کمتری خواهد داشت و در حد توان خود عمل می کند. برای خودرو سوختی که استفاده می شود هنگامی که از قسمت های مختلف سیستم سوخت عبور می کند، تجزیه خواهد شد. این تجزیه تاثیر زیادی در افت کیفیت سوخت دارد و به نوبه خود باعث تشکیل رسوبات خورنده مثل کربن زنگار و مواد کثیف چسبناک می شود. این مواد موجب مسدود شدن دریچه های ورودی و دهانه های کاربراتور می شوند. بنابراین استفاده از مکمل بنزین جلوی افت کیفیت زودرس را می‌ گیرد و باعث تثبیت سوخت خواهد شد.

یکی دیگر از مزایای که مکمل بنزین دارد، جلوگیری از خرابی قطعات است. بهترین مکمل سوخت می تواند خورندگی ها را به خوبی مهار کرده و فرسودگی و خرابی زودرس قطعات خودرو را به میزان زیادی کاهش دهد. با کمک مکمل سوخت دیگر لازم نیست به طور پیوسته قطعات موتور خودرو بررسی شوند. از دیگر مزایای استفاده از مکمل بنزین می ‌توان به کاهش انتشار کربن اشاره کرد. بیشتر مکمل های سوخت باعث از بین رفتن رسوبات کربن موجود در سوخت می شوند که این موضوع موجب احتراق بهتر و انتشار کمتر کربن در محیط خواهد شد.

نکات مهم درباره مکمل سوخت

در صورت تماس مکمل سوخت با چشم باید بلافاصله آن را شستشو کرد. همچنین در صورتی که مکمل بنزین اشتباه خورده شود، خیلی سریع باید به مراکز درمانی مراجعه شود. برای رسیدن به بهترین نتیجه همیشه باید پیش از بنزین و دیگر سوخت های دیزلی مکمل در باک ریخته شود. زیرا این مواد شیمیایی پیش از احتراق بهترین عملکرد را خواهند داشت. برای محافظت از موتور خودرو همیشه باید از مقدار مناسبی مکمل استفاده شده و پس از تمام شدن دوباره مکمل در آن ریخته شود. اگر مکمل به میزان بیش از مقدار توصیه شده در خودرو ریخته شود، موجب آسیب وارد شدن به موتور خودرو خواهد شد.

در بازار فروش برخی از مکمل های سوخت با عملکرد فوق العاده و ادعای عجیب غریب صورت می گیرد. به عنوان مثال برخی فروشندگان ادعا می کنند که مکمل سوخت ۲۰ درصد در مصرف سوخت صرفه جویی می کند. اما برای تهیه مکمل سوخت نباید به این ادعا توجه کرد. بلکه مکمل سوخت را باید متناسب با هدف خود خریداری کرد. برخی از مکمل ها مثل تثبیت کننده ها یا پاک کننده ها واقعاً عملکرد بسیار خوبی دارند.

آیا مکمل سوخت به ماشین آسیب می ‌رساند ؟

مکمل سوخت برای وسایل نقلیه هیچگونه ضرری نخواهد داشت و به راحتی می‌ توان از آن استفاده کرد. ولی باید نوع درست آن انتخاب شود و مکمل بیش از مقدار توصیه شده در باک ریخته نشود. همچنین باید به زمان اضافه شدن آن به سوخت توجه کرد. با رعایت این نکات مکمل هیچ گونه ضرری برای خودرو نخواهد داشت.

برخی از تولیدکنندگان مکمل ادعا می‌ کنند که مکمل سوخت موجب می شود تا مسافت بیشتری را بتوان با سوخت کمتر سپری کرد. ولی این ادعا اشتباه است. با مکمل یا بدون مکمل میزان مشخصی سوخت برای سپری کردن یک مسافت نیاز است. ولی تجمع کربن روی طول این مسافت تاثیر می گذارد و با مکمل برطرف خواهد شد. ارزش مکمل به اقدامات دیگری نیز بستگی دارد. از جمله آنها می‌ توان به کاهش انتشار مونوکسید کربن اشاره کرد. اضافه کردن مکمل، آب موجود در سوخت را جذب خواهد کرد و از رسوباتی که باعث آسیب به موتور می شوند، جلوگیری می کند. این اقدامات ایمنی وسیله نقلیه و قوی ماندن موتور آن را افزایش می دهند.

زمان اضافه کردن مکمل بنزین

پیش از احتراق، مکمل بنزین بهترین عملکرد را خواهد داشت. در نتیجه قبل از بنزین زدن بعدی لازم است که مکمل را اضافه کرد. همچنین باید توجه کرد که باک خالی بوده در آن بنزین کمی وجود داشته باشد. در صورتی که باک خالی باشد و در آن بنزین کمی وجود داشته باشد، باز هم نباید بیش از اندازه توصیه شده به آن مکمل بنزین اضافه شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آیا مکمل بنزین خوب است؟

آیا مکمل بنزین خوب است؟

آیا مکمل بنزین خوب است؟ حتما می‌ دانید که مهم‌ترین قسمت هر اتومبیل، موتور آن است. به همین علت مراقبت از موتور یا پیشرانه اهمیت