فواید استفاده از مکمل بنزین

فواید استفاده از مکمل بنزین

مکمل بنزین اکتان بوستر LUCAS

مکمل بنزین اکتان بوستر LUCAS

مکمل بنزین انژکتورشوی MAG

مکمل بنزین هاور مدل Formula

مکمل بنزین هاور مدل Formula

مکمل سوخت Sonax-Octane-Power

مکمل سوخت مدل Gumout

مکمل سوخت مدل Gumout

مکمل سوخت
STP

مکمل سوخت X-1R مدل OCTB-01

مکمل سوخت خودرو
داینو تب
مکمل سوخت و اکتان زادو مدل Improve-Fuel

مکمل سوخت و اکتان زادو مدل Improve-Fuel

مکمل سوخت و تمیز کننده انژکتور خودرو گانک

مکمل سوخت و تمیز کننده انژکتور خودرو گانک

مکمل بنزین اکتان بوستر PRESTONE

مکمل بنزین اکتان بوستر PRESTONE

مکمل بنزین تمیز کننده سیستم سوخت RAVENOL

مکمل بنزین تمیز کننده سیستم سوخت RAVENOL

فواید استفاده از مکمل بنزین ، هر وسیله نقلیه برای داشتن عملکردی مناسب به یکسری ملزومات نیاز دارد. با فراهم کردن این ملزومات می توانید ماشین خود و موتور آن را در بهترین حالت نگه دارید. موتور خودرو قلب آن می باشد و باید به ‌شکل منظم به آن رسیدگی نمایید.

یکی از روش‌ های مراقبت از موتور، استفاده از مکمل بنزین مناسب است. این مکمل‌ به شما کمک می‌ کند، سلامت موتور ماشین‌ خود را تا مدت طولانی حفظ کنید. مکمل بنزین از فرآورده های سوختی می باشد که در جایگاه های عرضه سوخت به صورت قرص یا محلول به فروش می رسد. این مکمل ها مزایا و معایبی دارند که در این مقاله به فواید استفاده از مکمل بنزین می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

مکمل بنزین

مکمل بنزین | فروش مکمل بنزین | خرید مکمل بنزین

اگر قصد خرید مکمل بنزین را دارید، می‌توانید آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از بازرگانی آبان شیمی تهیه نمایید.

فروش مکمل بنزین توسط بازرگانی آبان شیمی و به صورت عمده و جزئی انجام می‌شود. اگر به دنبال خرید مکمل بنزین با بهترین قیمت و کیفیت هستید، با کارشناسان آبان شیمی در ارتباط باشید.

خرید مکمل بنزین

خرید مکمل بنزین از شرکت بازرگانی آبان کار سختی نیست. فقط کافی است فرم تماس را پر کنید یا پیام خود را از طریق آیکون سبز رنگی که در گوشه صفحه سایت وجود دارد برای این شرکت ارسال نمایید.
اگر تمایل دارید می‌توانید با شماره های زیر تماس بگیرید.
۰۹۱۲۲۲۱۸۳۱۶
۰۹۱۲۲۱۰۷۶۵۵
۰۲۱۲۲۳۰۷۵۳۰
۰۲۱۲۲۳۰۷۵۲۸

ایمیل :
sup[at]abanchemical.ir

فروش مکمل بنزین

قیمت مکمل بنزین

قیمت مکمل بنزین به فاکتورهایی مانند نوع و کیفیت مکمل، برند، شرکت سازنده، محتوای مکمل، حجم و … بستگی دارد. برای استعلام قیمت دقیق مکمل بنزین با کارشناسان بخش فروش شرکت آبان شیمی تماس بگیرید.
بازرگانی آبان به عنوان تولید کننده ضد یخ ، حلال های چاپ ، انواع تینر فوری ، متیل استات و … شناخته می‌شود. علاوه بر این، در زمینه فروش بوتیل استات ، فروش متیل استات ، انواع تینر، فروش سولوسو و سایر مواد شیمیایی هم فعال است.

قیمت مکمل بنزین

مکمل بنزین چیست؟

مکمل بنزین نوعی افزودنی است که انواع مختلفی دارد و برای اهداف خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. کار مکمل بنزین ، کمک به موتور است. این محصول به موتور کمک می کند تا در شرایط بهتری وظایف خود را انجام دهد. مکمل ها معمولا در زمان سوخت گیری در کنار بنزین یا گازوئیل به باک اضافه شده و احتراق بهتری در محفظه موتور فراهم می کنند.

در واقع مکمل بنزین یا مکمل سوخت، ماده ای است که موجب بهبود عملکرد وسیله نقلیه و کاهش مصرف سوخت می شود. یکی از مهم ترین قسمت های خودرو، موتور آن است. مکمل بنزین می تواند سلامت موتور خودرو را برای طولانی مدت حفظ کند. امروزه بسیاری از افراد بر اساس مدل، نوع و کارکرد خودرو خود از انواع مکمل های بنزین استفاده می کنند. این مکمل ها، عدد اکتان بنزین را بالا می برند و باعث می شوند تا بنزین آرامتر بسوزد. نتیجه این فرایند، بهبود عملکرد خودرو و کاهش مصرف سوخت است.

همچنین رفع آلودگی و رسوبات در مسیر سوخت رسانی (انژکتورها، سوپاپ ها و شمع) جزو خواص مکمل بنزین است. مکمل های بنزین در مورد خودروهای قدیمی کاربراتوری تاثیری در عملکرد خودرو ندارند. از ویژگی های یک مکمل بنزین خوب می توان به سازگاری با موتور، تاییدیه EPA، چند منظوره و ماندگار اشاره کرد.

مکمل بنزین چیست؟
مکمل بنزین چیست؟

اکتان بنزین

اکتان بنزین یا عدد اکتان بنزین نشانگر میزان مقاومت سوخت در مقابل گرما، فشار و احتراق بدون جرقه است. بالا بودن عدد اکتان سوخت، عملکرد بهتر موتور خودرو را در پی دارد. در کشور ما عدد اکتان بنزین معمولی ۸۷ تا ۹۰ و بنزین سوپر حدود ۹۵ است.

اکتان بوستر

اکتان بوستر ماده ای است که آن را با هدف افزایش اکتان بنزین به مخزن سوخت اضافه می‌کنند. به این ترتیب، سوخت موردنظر می‌تواند انفجارهای بیشتری را در محفظه احتراق موتور تحمل کند. ضمن اینکه میزان آلایندگی خودرو هم کاهش پیدا می‌کند.

مکمل سوخت

در تعریف مکمل سوخت می‌توان گفت این مکمل ترکیبی از چند ماده شیمیایی است و به منظور بهینه سازی سوخت اتومبیل مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه انواع مختلفی از مکمل‌های سوخت تولید و روانه بازار می‌شوند. هر یک از این ترکیبات، برای هدف خاصی طراحی شده اند.

از جمله آنها می‌توان به پاک‌کننده ها، روان‌کننده ها، تثبیت‌کننده ها و تقویت‌کننده های اکتان اشاره کرد. با توجه به کیفیت پایین سوخت مصرفی، استفاده از مکمل سوخت لازم است. اما نباید در مصرف این مواد زیاده‌روی کرد.

۱- مکمل سوخت STP

این محصول که ۳۵۴ میلی ‌لیتر حجم دارد، برای خودروهای بنزینی مناسب است. با اضافه کردن مکمل بنزین STP به باک خودرو، عدد اکتان سوخت افزایش پیدا می‌کند. علاوه براین عملکرد موتور بهبود می‌یابد و از ناک زدن موتور جلوگیری می‌شود. به کمک این مکمل سوخت می‌توان طول عمر سیستم سوخت‌رسانی را افزایش داد. در هنگام استفاده از این محصول لازم است تا حداقل نیمی از باک پر باشد.

مکمل سوخت STP

۲- مکمل بنزین خودرو گاموت مدل ۱۷۰۶

این محصول که توسط شرکت گاموت تولید می‌شود، برای اتومبیل‌های بنزینی و خودروهای دارای توربوشارژ مناسب است. حجم آن ۲۹۶ میلی‌لیتر است و خاصیت تمیزکنندگی و محافظتی دارد. مکمل بنزین گاموت، عملکرد محفظه احتراق را بهبود می‌دهد و باعث افزایش بازدهی خودرو می‌شود. این مکمل می‌تواند آلودگی تمام قسمت‌ها به ویژه انژکتورها را در مسیر خود تمیز کند.

مکمل بنزین خودرو گاموت مدل ۱۷۰۶

۳- مکمل بنزین و اکتان بوستر لوکاس مدل ۳۰ پوینت

این محصول در بسته های ۲ عددی روانه بازار می‌شود. حجم هر یک از این مکمل ها ۱۵۵ میلی‌لیتر است و برای تمام خودروها می‌توان استفاده کرد. شرکت لوکاس به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان افزودنی های سوخت و روغن در جهان شناخته می‌شود.

اکتان بوستر لوکاس یک برند محبوب است که از ناک زدن موتور جلوگیری می‌کند و میزان شتاب و توان موتور را افزایش می‌دهد. اکتان بوستر ۳۰ پوینتی لوکاس را می‌توان برای خودروهای توربو، شش و هشت سیلندر استفاده کرد. این اکتان نقش مهمی در حرکت روان رینگ پیستون، محافظت از سیت سوپاپ و کاهش مصرف سوخت دارد.

اکتان بوستر ۱۵۵ سی سی برای یک باک ۵۶ لیتری بنزین معمولی یا سوپر مناسب است. با اضافه کردن این مکمل می‌توان عدد اکتان بنزین را به اندازه ۳ واحد افزایش داد.

مکمل بنزین و اکتان بوستر لوکاس مدل ۳۰ پوینت

۴- مکمل سوخت ردکس مدل LSP7138

این مکمل ۲۵۰ میلی ‌لیتر حجم دارد و برای تمام خودروها قابل استفاده است. به کمک این محصول می‌توان عدد اکتان بنزین را تا ۱.۵ واحد افزایش داد. بهبود عملکرد خودرو، تقویت احتراق، افزایش قدرت و توان جزو ویژگی‌های این محصول به شمار می‌روند.

مکمل سوخت ردکس مدل LSP7138

۵- مکمل سوخت اکتان پاور سوناکس SONAX Octane Power

هنگامی که این محصول را به باک سوخت خودرو اضافه می‌کنید، عدد اکتان بنزین تا ۶ واحد افزایش پیدا می‌کند. علاوه براین عملکرد کلی خودرو بهبود می‌یابد و مصرف سوخت کم می‌شود. به این ترتیب، موتور اتومبیل در اثر استفاده از بنزین اکتان پایین آسیب نمی‌بیند.

مکمل سوخت اکتان پاور سوناکس محصول یک شرکت بزرگ آلمانی است و تاییدیه اتحادیه اروپا و بسیاری از خودروسازان مطرح دنیا را دارد. این محصول با مبدل‌های کاتالیزوری سازگار است و از احتراق ناقص سوخت جلوگیری می‌کند. برای موتورهای توربوشارژ هم می‌توان از این مکمل استفاده کرد. فرمولاسیون آن به گونه‌ای طراحی شده است که باعث خوردگی قطعات پلاستیکی و الاستومرها نمی‌شود.

مکمل سوخت اکتان پاور سوناکس SONAX Octane Power

۶- مکمل سوخت خودرو X-1R مدل OCTB-01

این محصول برای خودروهای بنزینی مناسب است و با حجم ۶۰ میلی‌لیتر در بسته های ۲۴ عددی روانه بازار می‌شود. شرکت «X-1R» این محصول را تولید می‌کند. در ساخت این مکمل از ترکیبات مختلفی مانند نیترومتان، MMT و Power-X استفاده می شود.

مکمل سوخت خودرو X-1R مدل OCTB-01 برای ۷۵ لیتر بنزین مناسب است. در هنگام استفاده ، ابتدا مکمل را داخل باک بریزید و بعد سوخت را اضافه کنید. با اضافه کردن این محصول به باک خودرو می‌توان عدد اکتان بنزین را تا ۳ واحد افزایش داد.

مکمل سوخت خودرو X-1R مدل OCTB-01

۷- مکمل بنزین اکتان بوستر پرستون Prestone Octane Booster

پرستون یک برند آمریکایی است که محبوبیت زیادی در بین مکمل‌های سوخت در دنیا دارد. این محصول می‌تواند عدد اکتان بنزین را به اندازه ۱۰ پوینت افزایش دهد. فرمولاسیون قدرتمند محصول موجب می‌شود انواع آلودگی ها را به خوبی از سیستم سوخت تمیز کند.

از دیگر ویژگی‌های این مکمل می‌توان به افزایش شتاب خودرو، حذف ناک موتور و روانکاری بالا رینگ پیستون اشاره کرد. با اضافه کردن مکمل بنزین به باک خودرو، میزان مصرف سوخت کاهش می‌یابد و در نتیجه آلایندگی خودرو کمتر می‌شود.

مکمل اکتان پرستون با بنزین معمولی و سوپر سازگار است و تا حجم ۹۰ لیتر بنزین موجب افزایش ۱ واحد (۱۰ پوینت) عدد اکتان بنزین می‌شود. این رقم در مقایسه با سایر اکتان بوسترهای موجود در بازار، عدد بالایی است. در هنگام استفاده از محصول حتما باید دستورالعمل نوشته شده روی آن را مطالعه و نکات آن را رعایت کنید.

مکمل بنزین اکتان بوستر پرستون Prestone Octane Booster

بهترین زمان استفاده از مکمل بنزین

بهترین زمان استفاده از مکمل بنزین و اکتان بوستر زمانی است که باک خودروی شما تقریبا خالی است. یعنی زمانی که حجم بنزین موجود در باک خودرو به ۱۵-۱۰ لیتر رسید، بهتر است از مکمل بنزین استفاده کنید.

اینکه چه زمانی از مکمل بنزین استفاده کنیم اهمیت زیادی دارد. اگر متوجه شدید که درجه آمپر بنزین روی سطح یک قرار دارد، بهترین زمان برای استفاده از مکمل اکتان بوستر است.

کاربرد و کارایی مکمل بنزین

مکمل بنزین برای پیشگیری از بروز مشکلات و افزایش طول عمر قطعات موتور خودرو کاربرد دارد. همچنین بسته به مدل آن، مکمل بنزین یکسری از مشکلات ماشین را رفع می کند. مکمل های بنزین باعث روان تر کار کردن قطعات موتور شده و میزان اصطکاک را کاهش می دهند. در چنین شرایطی موتور قدرت بیشتری خواهد داشت.

مکمل های بنزین قادر به حل کردن مواد شیمیایی سخت بوده و به تمیز کردن قطعات موتور کمک می کنند. همچنین بهره وری و کارآمدی موتور را بهتر از قبل می نمایند. زیرا موتور نیازی به سخت کار کردن برای شروع حرکت ندارد. بنابراین یکی از کاربردهای مکمل بنزین صرفه ‌جویی در مصرف سوخت و بنزین می باشد.

به طور کلی انواع مکمل های سوخت را می توان برای هر وسیله ای که از سوخت های مشتق از نفت استفاده می کند، به کار برد. این مکمل ها در موتور خودروهای سواری تا موتور زیردریایی ها کاربرد دارند. مکمل های بنزین موجب بهبود عملکرد موتور، حفظ کیفیت سوخت، جلوگیری از خرابی قطعات، کاهش آلاینده های سوخت، افزایش روان کنندگی، جلوگیری از یخ زدگی سوخت در دماهای پایین، افزایش پایداری سوخت و … می شوند. مکمل های تثبیت کننده به بهره وری و کارآمدی مصرف سوخت کمک می کنند.

کاربرد مکمل بنزین

فواید استفاده از مکمل بنزین چیست؟

فواید استفاده از مکمل بنزین زیاد است. از جمله آن می توان به کاهش انتشار گازهای سمی، مصرف سوخت بهنه تر، افزایش عمر مفید موتور خودرو و تمیز شدن سیستم انژکتور  اشاره نمود. حذف آب از سیستم سوخت رسانی هم جزو فواید مکمل بنزین محسوب می شود. ایجاد حرکت روان برای مایعات درون موتور، بهبود عملکرد سیستم اگزوز و کاتالیزور خودرو از فواید دیگر استفاده از مکمل بنزین هستند. 

مهمترین فواید استفاده از مکمل بنزین عبارتند از:

۱- بهبود عملکرد موتور

هنگامی که رسوبات موجود در سوخت از بین می روند، سوخت و مایعات راحت تر در سیستم موتور جاری می شوند. یعنی موتور با همان مقدار سوخت همیشگی، سایش و فرسایش کمتری را تجربه می کند و در حد توان خود عمل می نماید.

بهبود عملکرد موتور
بهبود عملکرد موتور

۲- کاهش انتشار کربن

یکی از مزایای مکمل بنزین ، کاهش انتشار کربن است. بیشتر مکمل های بنزین می توانند رسوبات کربن موجود در سوخت را از بین ببرند. این مورد به احتراق بهتر و انتشار کمتر کربن در محیط کمک می کند.

کاهش انتشار کربن
کاهش انتشار کربن

۳- حفظ کیفیت سوخت

وقتی سوخت مورد مصرف خودرو از قسمت های مختلف سیستم سوخت عبور می کند، تجزیه می شود. این تجزیه شدن باعث افت کیفیت سوخت می گردد. آن هم به نوبه خود، به تشکیل رسوبات خورنده از جمله کثیفی چسبناک، زنگار و کربن می انجامد. این مواد می توانند دریچه های ورودی و دهانه های کاربراتور را مسدود نمایند. استفاده از مکمل بنزین باعث تثبیت سوخت و جلوگیری از افت کیفیت زودرس آن می شود.

حفظ کیفیت سوخت
حفظ کیفیت سوخت

۴- جلوگیری از یخ زدن سوخت

از مکمل بنزین برای جلوگیری از یخ زدن سوخت مانند گازوئیل و بنزین استفاده می کنند. این کار از انسداد سیستم سوخت رسانی جلوگیری می نماید.

جلوگیری از یخ زدن سوخت
جلوگیری از یخ زدن سوخت

۵- جلوگیری از خرابی قطعات

بهترین مکمل بنزین توانایی مهار کردن خوردگی ها را دارد. به همین دلیل، فرسودگی و خرابی زودرس قطعات فلزی خودرو را کاهش می دهد. با استفاده از مکمل بنزین نیاز نیست به ‌شکل مکرر قطعات موتور را بررسی نمایید.

جلوگیری از خرابی قطعات
جلوگیری از خرابی قطعات

 

ویژگی های بهترین مکمل سوخت

بهترین مکمل های سوخت، تاییدیه EPA دارند. این برچسب نشان می دهد که محصول مورد تایید سازمان حفاظت از محیط زیست و مطابق با مقررات زیست محیطی است. یکی دیگر از ویژگی های بهترین مکمل سوخت، سازگاری آن با موتور می باشد. امروزه در بازار، انواع مختلفی از مکمل های سوخت چند منظوره وجود دارند. در زمان انتخاب مکمل سوخت، محصولی را خریداری نمایید که با نوع سوخت خودرو شما متناسب باشد. با این کار، از واکنش های شیمیایی خورنده جلوگیری می کنید. در این حالت، صدمه ای به موتور خودرو وارد نمی شود.

مکمل های سوخت خوب علاوه بر روغن کاری قطعات، باعث تثبیت سوخت می شوند. این مکمل ها، ماندگاری خوبی دارند و از خوردگی جلوگیری می کنند. معمولا مکمل های سوخت تا ۲ سال می توانند راکد بمانند. بعد از این مدت، از ظرف خود نشت می کنند و فایده ای ندارند.

انواع مکمل بنزین

انواع مختلفی از مکمل های بنزین در بازار وجود دارند. مهم ترین آنها شامل پاک کننده ها، روان کننده ها، تقویت کننده های اکتان و تثبیت کننده ها می شوند. همچنین می توان ترکیبی از این مکمل ها را در بازار پیدا کرد. برای انتخاب نوع مکمل بنزین باید به نوع موتور و نحوه استفاده از خودرو توجه شود.

انواع مکمل بنزین

۱- این دسته از مکمل ها برای زمان هایی طراحی شده اند که به صورت مرتب از خودرو استفاده می شود. در این حالت موجب بهبود عملکرد موتور می شوند.
۲- مکمل هایی که برای خودروهایی طراحی شده اند که برای مدت طولانی در پارکینگ متوقف بوده اند. این نوع مکمل ها برای خودروهایی که گاهی اوقات مورد استفاده قرار می گیرند، نیز به کار می روند.

دسته بندی انواع مکمل بنزین

انواع مختلفی از مکمل بنزین در بازار به فروش می رسند که هر یک کاربرد خاصی دارند.

دسته بندی انواع مکمل بنزین

۱- مکمل های شوینده یا پاک کننده

این مکمل ها برای پاکیزگی و شستشوی قسمت های مختلف موتور خودرو به کار می روند.

– پاک کننده سیستم سوخت

این نوع مکمل ها، کربن و سایر مواد زائدی که داخل سیستم سوخت جمع شده اند را شستشو می دهند. همچنین از آلودگی مجدد این سیستم جلوگیری می کنند.

– پاک کننده انژکتور سوخت

این نوع مکمل ها را با fuel injector cleaner نشان می دهند. پاک کننده انژکتور سوخت دارای پلی اتر آمین (PEA) است و به عنوان یکی از قوی ترین مواد پاک کننده شناخته می شود. مکمل های پاک کننده انژکتور با هدف جلوگیری از انسداد یا کند شدن انژکتورها طراحی شده اند. با استفاده از این مکمل ها می توان کربن جمع شده روی انژکتورها و فیلترهای سوخت را از بین برد.

پاک کننده انژکتور سوخت

۲- مکمل های افزاینده کیفیت بنزین

این مکمل ها ارزان و در دسترس هستند. دلیل این امر هم فرموله شدن آنها با پلی ایزو بوتان است. مکمل های افزاینده کیفیت بنزین یا Gas treatments رسوبات مضر کربن را از بین می برند. با این کار به تجزیه ذرات آب و خروج مایعات کمک می کنند. این فرایند موجب افزایش کیفیت و عمر سوخت می شود.

۳- مکمل های تثبیت کننده

این مکمل ها با fuel stabilizer شناخته می شوند. زمانی که برای مدت طولانی از خودرو خود استفاده نمی کنید، بنزین داخل باک باقی می ماند. راکد ماندن بنزین در مدت طولانی، کیفیت آن را کاهش می دهد. مکمل های تثبیت کننده بنزین می توانند با جذب آب، کاهش سرعت اکسیداسیون و تجزیه شیمیایی سوخت، کیفیت آن را حفظ کنند. افرادی که بنزین ذخیره کرده اند می توانند با استفاده از مکمل های تثبیت کننده، سوخت خود را برای مدت طولانی تازه نگه دارند. فرمولاسیون برخی از این مکمل ها شامل ترکیباتی هستند که مانع از خوردگی و خراب شدن موتور می شوند.

مکمل تثبیت کننده

۴- مکمل های روان کننده

هدف از طراحی این مکمل ها، جلوگیری از فرسودگی اجزای موتور می باشد. این مکمل موجب روان شدن سوخت در موتور خودرو می شود. ضمن اینکه مانع از آسیب دیدگی جدی موتور خودرو می گردد.

مکمل روان کننده

۵- مکمل افزایش دهنده اکتان بنزین

این مکمل ها با نام اکتان بوستر هم شناخته می شوند و سطح اکتان سوخت را افزایش می دهند. افزایش اکتان بنزین موجب کاهش انتشار گازهای گلخانه ای می شود. توجه کنید که برای استفاده از اکتان بوستر، باید آن را قبل از بنزین زدن در باک بریزید.

مکمل افزایش دهنده اکتان بنزین

چگونه از مکمل های سوخت استفاده کنیم؟

استفاده از مکمل های سوخت کار سختی نیست. بیشتر این مکمل ها را می توان با توجه به دستورالعمل هایی که بر روی آنها نوشته شده مصرف کرد. برای این کار، ابتدا مکمل موردنظر را درون مخزن سوخت خودرو بریزید. کار کردن موتور باعث می شود تا این مکمل در سیستم سخت حرکت کند. به این ترتیب، عملکرد خود را به خوبی انجام می دهد.

مکمل های سوخت چه مزایایی دارند؟

– مکمل های سوخت، عملکرد موتور را بهبود می بخشند. از بین رفتن رسوبات درون سوخت باعث می شود تا مایعات و سوخت به راحتی در سیستم موتور جاری شوند. به این ترتیب، اجزای موتور دچار فرسایش کمتری می شوند و عملکرد موتور بهبود می یابد.

– سوخت خودرو با عبور از قسمت های مختلف سیستم سوخت رسانی، تجزیه شده و کیفیت آن پایین می آید. این امر موجب تشکیل رسوبات خورنده، آلودگی ها و کربن می شود. این مواد، دریچه های ورودی و دهانه های کاربراتور را می بندند. مکمل ها به تثبیت سوخت کمک می کنند و مانع از افت کیفیت آن می شوند.

– استفاده از بهترین مکمل های سوخت، میزان فرسایش و خوردگی قطعات فلزی خودرو را کاهش می دهد. این خاصیت مکمل بنزین باعث ماندگاری بیشتر قطعات خودرو می شود. 

– رسوبات کربن موجود در سوخت توسط بیشتر مکمل های سوخت از بین می روند. به این ترتیب، عمل احتراق بهتر انجام شده و کربن کمتری در محیط پخش می شود.

– مکمل های سوخت، مشکلاتی مانند لرزش خودرو، وقفه در آغاز شتاب گیری و خاموش شدن ناگهانی پیشرانه را برطرف می کنند.

مکمل های سوخت چه مزایایی دارند؟ | فواید استفاده از مکمل بنزین

معایب استفاده از مکمل بنزین

برخی از متخصصین بر این باورند که مکمل های سوخت برای محیط زیست مخرب هستند. این مواد می توانند هیدروکربن و مونوکسید کربنی را که از اگزوز خودروها خارج می شوند را کاهش دهند. اما وجود آنها در طبیعت برای سلامت انسان ها خطرناک است. به عقیده آنها، تنها مکمل های سوخت اکتان بالا و مکمل های سوخت بدون سرب سودمند می باشند.

خدمات شرکت بازرگانی آبان

یکی از محصولات شرکت بازرگانی آبان، مکمل بنزین می باشد. انواع مختلفی از مکمل های بنزین با کیفیت مناسبی تولید و در بازار عرضه می شوند. تنوع محصولات این شرکت باعث شده تا مشتریان بتوانند با هر بودجه ای، خرید خود را انجام دهند.

نکات مهم در هنگام خرید مکمل بنزین (مکمل سوخت)

در زمان خرید مکمل سوخت به نکات زیر توجه کنید:

۱- قیمت اکتان و میزان بودجه خود

در زمان خرید مکمل سوخت، بودجه خود را در نظر بگیرید. قیمت مکمل های سوخت متفاوت می باشد. با توجه به بودجه خود می توانید اکتان موردنظر خود را خریداری کند.

۲- تولید کننده و برند مکمل

اگر مکمل سوخت با کیفیتی را خریداری کنید، طول عمر موتور خودرو شما را افزایش می دهد. در حالی که استفاده از مکمل های غیر استاندارد علاوه بر کاهش عمر موتور خودرو، موجب افزایش مصرف سوخت هم می شوند.

۳- درصد ترکیب با بنزین

شرکت های تولید کننده، مقدار استاندارد ترکیب با بنزین را بر روی مکمل های سوخت درج می کنند. اگر میزان ترکیب کمتر از عدد درج شده باشد، اثرگذاری لازم را نخواهد داشت. در صورتی که بیش از آن باشد، قدرت انفجار داخل سیلندر را چندین برابر می کند. در این حالت، خودر و صدمه می بیند.

۴- تاریخ انقضاء

بسیاری از افراد در زمان خرید مکمل سوخت یا هر محصول دیگری، اصلا به تاریخ انقضاء آن توجه نمی کنند. اگر از مکمل های بنزینی که تاریخ انقضاء ندارند، استفاده شود به خودرو آسیب وارد می کند. بنابراین، باید پیش از ریختن مکمل درون باک خودرو، تاریخ انقضای آن را چک کرد.

نکات مهم در مورد استفاده از مکمل سوخت

– در صورت تماس مکمل با چشم یا پوست، سریعا آنها را بشویید. اگر اشتباها خورده شد، حتما به پزشک مراجعه کنید.
– در زمان استفاده، ابتدا مکمل بنزین را در باک خودرو بریزید و سپس بنزین بزنید. این کار باعث عملکرد بهتر مواد شیمیایی قبل از احتراق می شود.
– همواره از مقدار مناسب مکمل استفاده کنید. با این کار از موتور اتومبیل خود محافظت می نمایید.

نکات مهم در مورد استفاده از مکمل سوخت

سوالات متداول درباره مکمل بنزین

۱- علت استفاده از مکمل سوخت چیست؟

به دلیل پایین بودن کیفیت سوخت مصرفی، لازم است تا از مکمل سوخت استفاده کرد. از طرف دیگر عملیات احتراق ناقص در موتورهای درون سوز باعث تولید رسوبات هیدروکربنی می‌شود. برای اینکه سوخت مصرفی به طور کامل بسوزد، از مکمل بنزین (مکمل سوخت) استفاده می‌کنند.

۲- چگونه می‌توان با استفاده از مکمل‌های تمیزکننده و گسترش‌دهنده اکتان، میزان مصرف سوخت را کاهش داد؟

این مکمل‌ها تاثیر مثبتی در عملکرد سیستم سوخت و فرایند احتراق دارند. هنگامی که مکمل وارد موتور می‌شود، نیروی آن را در دورهای پایین‌تر افزایش می‌دهد و کشش موردنیاز برای خودرو را تامین می‌کند.

۳- مکمل‌های سوخت انژکتورشوی چطور می‌توانند به افزایش راندمان موتور خودرو کمک کنند؟

با استفاده از این مکمل‌ها، آلودگی‌های موجود در انژکتورهای خودرو برطرف می شوند. وقتی انژکتور کثیف باشد، ذرات سوخت به صورت منظم اسپری نمی‌شوند. در این حالت، سوخت به اندازه کافی به محفظه احتراق نمی‌رسد و سرعت انتشار شعله و سوختن بنزین را کاهش می‌دهد.

۴- آیا می‌توانیم مقدار زیادی مکمل بنزین را درون یک باک بریزیم؟

خیر، باید بدانید که شرکت‌های تولیدکننده هر نوع مکمل بنزین، مقدار مناسب استفاده از آن را روی محصول درج می‌کنند. اگر مکمل بنزین را بیش از مقدار توصیه شده درون باک بریزید، کیفیت بنزین را کاهش می‌دهد. هرگز نباید بیش از دو برابر غلظت مکمل بنزین را در یک باک ریخت.

۵- آیا ممکن است آلودگی‌ ها و رسوباتی که در اثر عملکرد مکمل سوخت، جدا شده اند موجب گرفتگی انژکتورها شوند؟

اگر باک بنزین خیلی کثیف باشد، ممکن است چنین اتفاقی بیفتد. برای جلوگیری از بروز این مشکل در خودروهای قدیمی توصیه می‌شود ابتدا فیلتر بنزین کهنه را تعویض کنند. سپس از مکمل بنزین استفاده نمایند.

۶- اکتان بنزین چیست؟

اکتان بنزین ، معیاری است که میزان مقاومت بنزین و سوخت‌های دیگر را در برابر گرما، فشار و احتراق ناگهانی (بدون جرقه) نشان می‌دهد. هر چقدر اکتان بنزین بالاتر باشد، مقاومت سوخت در برابر فشار و گرما بیشتر است. عدد اکتان بنزین معمولی، ویژه و سوپر به ترتیب ۸۷، ۸۹ و ۹۳ می‌باشد.

۷- آیا افزایش جزئی عدد اکتان تاثیری در کارکرد موتور خودرو دارد؟

بله، با افزایش عدد اکتان، میزان ناک زدن موتور کمتر می‌شود و طول عمر موتور افزایش پیدا می‌کند. بالا رفتن جزئی عدد اکتان هم در بهسوزی سوخت موثر است.

۸- آیا می‌توان برای افزایش اکتان، به جای مکمل بنزین از الکل استفاده کرد؟

خیر، برخی افراد معتقدند الکل می‌تواند اکتان بنزین را افزایش دهد. به همین علت نیازی به هزینه کردن برای مکمل بنزین نیست. هنگامی که الکل را درون موتورهای آلومینیومی می‌ریزید، خوردگی ایجاد می‌کند. حتی اگر عدد اکتان را افزایش دهد، باعث خرابی موتور اتومبیل نیز می‌شود.

سخن پایانی درباره فواید استفاده از مکمل بنزین

مکمل بنزین ، بر اساس نوع کاربردی که دارد به گروه های مکمل شوینده و غیرشوینده تقسیم می شود. این محصولات می توانند رسوبات درون موتور خودرو را از بین برده و باعث بهبود عملکرد خودرو شوند.
مکمل بنزین بهترین عملکرد خود را پیش از احتراق در سیلندرها دارد. به همین دلیل بهتر است پیش از بنزین زدن و هنگامی که باک خالی می باشد یا مقدار کمی بنزین دارد، مکمل را به باک اضافه کنید. به عبارت دیگر همیشه باید پیش از بنزین زدن بعدی، مکمل بنزین را اضافه نمایید. استفاده از مکمل بنزین نه تنها برای وسایل نقلیه آسیب ‌رسان نیست، بلکه به عملکرد بهتر آنها نیز کمک می ‌کند. بنابراین می ‌توان با خیالی راحت از مکمل بنزین استفاده نمود.
در بین مکمل های موجود در بازار، مکمل بنزین آمریکایی از کیفیت بالایی برخوردار است و نتیجه دلخواه را به شما می دهد. مکمل بنزین آمریکایی می تواند عدد اکتان بنزین را تا ۱۰ واحد افزایش دهد و مصرف سوخت شما را کاهش دهد. این مورد می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای خرید مکمل بنزین با کیفیت بالا باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات