کاربرد‌ تینر فوری در صنایع چوب و مبلمان

کاربرد‌ تینر فوری در صنایع چوب و مبلمان

کاربرد تینر فوری در صنایع چوب و مبلمان چیست؟ اگر شما هم در صنعت چوب و مبلمان فعالیت می‌کنید، ممکن است نیاز به استفاده از تینر فوری داشته باشید. همانطور که همه ما می‌دانیم تینر یک محلول شیمیایی با رنگی شفاف و بر پایه مشتقات نفتی است. این ماده بسیار شبیه به آب است و در نمونه‌های مختلفی تولید می‌شود. دو نمونه اصلی این محصول عبارتند از: تینرهای فوری و روغنی؛ که هر کدام کاربرد‌های خاص خود را دارند.

به طور کلی از تینر فوری در صنایع مختلف استفاده می‌کنند که از آن جمله می‌توان به صنعت چوب و مبلمان اشاره کرد. حال ممکن است این سؤال برایتان ایجاد شود که کاربرد تینر فوری در صنایع چوب و مبلمان چیست؟ با ما باشید تا کاربرد تینر فوری در صنایع چوب و مبلمان را بررسی کنیم.

تینر فوری چیست؟

تینر فوری که با نام تینر نیترو سلولزی و تینر نقاشی نیز شناخته می‌شود، یکی از کاربردی‌ترین محلول‌های رقیق‌کننده است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. سرعت تبخیر این نوع تینر‌ها بسیار بالاست و همین امر موجب شده تا مردم به آن تینر فوری بگویند. تینر‌های فوری خود نیز در نمونه‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند که در ادامه نمونه‌های مختلف آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

تینر فوری چیست؟ | کاربرد‌ تینر فوری در صنایع چوب و مبلمان

انواع تینر فوری قابل استفاده در صنایع چوب و مبلمان

همانطور که اشاره کردیم تینر فوری خود در مدل‌های مختلفی در بازار موجود است. هر کدام از نمونه‌های این تینر ترکیبات، ویژگی‌ها و کاربرد‌های خاص خود را دارند. مدل‌های مختلف این تینر را می‌توان در صنعت چوب و تولید مبلمان مورد استفاده قرار داد.

انواع تینر فوری که در صنایع چوب و مبلمان کاربرد دارند عبارتند از:
• تینر فوری ۱۰۰۰۰: قابل استفاده برای رقیق‌سازی سیلر کیلر، بتونه فوری، رنگ‌های فوری و پلی استر.
• تینر فوری ۱۲۰۰۰: قابل استفاده برای تمام پلی استر، آستر اتومبیل، نیم پلی استر، رنگ‌های فوری، رویه و بتونه فوری، سیلر و کیلر.
• تینر فوری ۱۵۰۰۰: قابل استفاده برای رنگ‌های فوری، رنگ اتومبیل، نیم پلی استر، کیلر دوقلو و بتونه فوری.
• تینر فوری ۲۰۰۰۰: قابل استفاده برای نیم پلی استر، رنگ فوری، رنگ اتومبیل و کیلر دوقلو
• تینر‌ فوری ۳۰۰۰۰
• تینر‌ فوری ۴۰۰۰۰
• تینر‌ فوری ۶۰۰۰۰

عدد‌های ذکر شده در هر یک از انواع تینر فوری به شکل قراردادی بین تولیدکنندگان این محصول معرفی شده اند. این عدد‌ها نشان دهنده ترکیبات موجود در تینر فوری هستند. عدد‌های بالاتر دارای تینر‌های قوی‌تر هستند و اعداد کمتر، تینر ضعیف‌تری دارند. کاربرد تینر فوری در صنایع چوب و مبلمان حائز اهمیت است اما باید بدانید که استفاده از تینرهای فوری تنها مختص به این صنعت نبوده و در موارد دیگر نیز کاربرد دارد.

کاربرد‌های تینر فوری در صنایع چوب و مبلمان

در ابتدا نیز اشاره کردیم که یکی از موضوعات مهم و قابل بحث، کاربرد تینر فوری در صنایع چوب و مبلمان است. در این صنعت از تینر‌های فوری برای نازک شدن و کمتر شدن غلظت پوشش‌های چوبی و رنگ‌ها استفاده می‌کنند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تینر فوری این است که باید قابلیت ذوب رنگ‌های فوری را داشته باشد.

با توجه به این که محصولات نهایی صنعت چوب مانند مبلمان‌ برای مصارف صنعتی و خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند، بنابراین تینر فوری موجود در آن‌ها باید سرعت تبخیر مناسب، پایداری بالا، بوی مطبوع و سمیت کمی داشته باشد.

همچنین باید گفت که تینر فوری یک لایه پلیمری ضعیف را در رنگ‌های فوری چوب ایجاد می‌کند و ترکیب شدن می‌تواند ویسکوزیته پوشش‌های محصولات چوبی را تنظیم کند. این کاربرد تینر فوری در صنایع چوب و مبلمان بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

کاربرد‌های تینر فوری در صنایع چوب و مبلمان

نکات مهم برای استفاده از تینر فوری

اگر قصد دارید که از تینر فوری در صنعت چوب و مبلمان‌سازی استفاده کنید، باید چند نکته مهم را به خاطر بسپارید تا نتیجه قابل قبولی را دریافت کنید.
• قبل از این که مخلوط تینر و رنگ را روی سطح مورد نظر بزنید، آن را تست کنید و از زیاد نبودن رنگ اطمینان حاصل کنید.
• به درصد ترکیبی تینر دقت داشته باشید. درصد ترکیب تینر و رنگ شما باید متناسب باشند.
• کاربرد تینر فوری در صنایع چوب و مبلمان در صورتی که از مقدار زیادی تینر فوری استفاده شود، نمی‌تواند خروجی خوبی ارائه دهد؛ چرا که رنگ غلظت خود را از دست داده و کم رنگ می‌شود. در نهایت نمی‌تواند سطح موردنظر شما را به خوبی پوشش دهد.
• ترکیب تینر فوری و رنگ را باز نگذارید، در غیر این صورت تینر تبخیر خواهد شد.

نکات مهم برای استفاده از تینر فوری | کاربرد‌ تینر فوری در صنایع چوب و مبلمان

جمع بندی درباره کاربرد تینر فوری در صنایع چوب و مبلمان

امروزه کاربرد تینر فوری در صنایع چوب و مبلمان بسیار مورد توجه قرار گرفته است. تینر فوری را می‌توان به عنوان یکی از کاربردی‌ترین نمونه‌های تینر معرفی کرد. این نوع تینر در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همانطور که بیان کردیم یکی از صنایعی که به وفور از تینر فوری استفاده می‌کنند، صنایع چوب و مبلمان است. کاربرد تینر فوری در صنایع چوب و مبلمان کاهش غلظت رنگ‌ها و نازک شدن پوشش‌های چوبی را به همراه دارد. لازم به ذکر است که باید تینر فوری را به اندازه مناسب به کار ببرید تا بتوانید خروجی خوبی را دریافت کنید. شما هم می توانید نظرات خود را درباره کاربرد تینر فوری در صنایع چوب و مبلمان با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

بهترین زمان تعویض ضد یخ

بهترین زمان تعویض ضدیخ

بهترین زمان تعویض ضدیخ چه زمانی است؟ این یکی از مهم‌ترین سؤالاتی است که بسیاری از رانندگان با آن مواجه هستند. همانطور که وجود یک