مکمل بنزین آمریکایی

مکمل بنزین آمریکایی

مکمل بنزین آمریکایی را می توان در بین بهترین مکمل های بنزین موجود در بازار نام برد. مکمل بنزین، انواع مختلفی دارد و اصولا به هر ماده ای که به مایعات خودرو اضافه می شود، مکمل می گویند. در صورت استفاده مداوم از بنزین معمولی و بی کیفیت،عملکرد خودرو دچار مشکل و افت شدید می گردد. ادامه این روند، موجب خرابی و مشکلات اساسی تر می شود. استفاده از مکمل بنزین آمریکایی کمک می کند، سلامت موتور ماشین در مدت زمان طولانی حفظ شود. متاسفانه کیفیت بنزین در کشور ما مطلوب نیست و مکمل بنزین در خودروهایی که موتور حساس یا توربو دارند، ضروری است.

تاریخچه مکمل بنزین آمریکایی

از آغاز صنعت خودروسازی، شرکت‌های نفتی همواره به فکر تطبیق سوخت با نیازهای بازار بوده‌اند. آنها برای بهبود کیفیت پایه های سوخت در پالایشگاه ها و افزایش عملکرد محصولات خود از مواد افزودنی یا مکمل های سوخت استفاده می کردند.
داستان مکمل های سوخت در طول جنگ جهانی اول زمانی شروع شد که انجمن جنرال موتورز به دنبال کاهش روند تند و تیز موتورهای بنزینی بود. در این زمان، پدیده اشتعال خودکار و پی در پی موتورها موضوع بسیار مهمی بود که اثرات مخربی داشت. در سال ۱۹۲۱، محققانی با نام های T. Midgley و Th-A. بوید به خواص حیرت انگیز تترا اتیل سرب پی بردند.
در سال ۱۹۲۳، نیروی هوایی ایالات متحده از آلکیل های سربی که قبلاً در اتومبیل های گازسوز استفاده می شد، برای هواپیماهای خود استفاده کرد. چند سال بعد نوبت به اروپا رسید. پس از چندین دهه استفاده، آلکیل های سرب در نهایت کنار گذاشته می شوند (اولین بار در ایالات متحده، از دهه ۱۹۷۰) تا با پایه های سوختی با کیفیت بهتر، که در پالایشگاه ها تولید می شوند، جایگزین شوند. در این زمان، صنعت مواد افزودنی ( مکمل سوخت) متولد شد. در پایان دهه ۱۹۴۰، بازدارنده های یخبندان پاسخ محققان به مشکلاتی بودند که رانندگان تاکسی در روزهای سرد و مرطوب با آن مواجه می شدند. اولین راه حل (استفاده از الکل)، به سرعت با عوامل به اصطلاح فیلم زا جایگزین شد که خاصیت اصلی آنها، پاک کنندگی بود و از اهمیت بالایی برخوردار بودند.
اولین افزودنی‌های دیزل تا اوایل دهه ۱۹۶۰، با بازاریابی فناوری‌های دیزل، ظاهر نشدند. اینها شامل تقویت‌کننده‌های فیلترپذیری هستند که از تبلور پارافین‌ها و یخ زدن سوخت دیزل در دمای پایین جلوگیری می‌کنند. در مورد فناوری‌های بنزینی، مواد شوینده برای اطمینان از تمیزی موتورها به کار می رفتند.

مکمل سوخت چیست ؟

مکمل های سوخت، مواد شیمیایی هستند که با هدف ایجاد یا بهبود خواص ویژه، به بنزین، نفت سفید، گازوئیل و … افزوده می شوند. در حال حاضر شرکت های زیادی در داخل کشور در زمینه تولید مکمل های سوخت فعالیت می کنند. بازرگانی شیمیایی آبان یا آبان شیمی یکی از این شرکت ها است که محصولات با کیفیتی را روانه بازار می کند. این مجموعه به عنوان تولید کننده ضد یخ ، حلال های چاپ ، انواع تینر فوری ، متیل استات، اکتان بوستر و … شناخته می شود. علاوه بر این، در زمینه فروش بوتیل استات ، فروش متیل استات ، انواع تینر، تولید کننده سولوسو و سایر مواد شیمیایی هم فعال می باشد.

مکمل سوخت | مکمل بنزین

انواع افزودنی های سوخت

در حال حاضر، انواع مختلفی از افزودنی ها یا مکمل های سوخت تولید می شوند. از متداول ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد.
استون
اتر
اکسید نیتروژن (نیتروژن)
نیترو متان (نیترو)
لاستیک بوتیل
فروکس
اکسیژن هیدروژن
پیکرات آهنی
سیلیکون و سایر عوامل ضد کف
تترا نیترو متان

کاربردهای انواع مکمل سوخت

انتخاب مواد افزودنی سوخت، نیازمند درک توانایی های محصول است.
اتر و سایر هیدروکربن های قابل اشتعال به عنوان مایع راه اندازی در موتورهای دیزلی که به سختی راه اندازی می شوند مورد استفاده قرار می گیرند.
هر دو اکسید نیتروژن (نیتروژن) و نیترو متان (نیترو) در مسابقات اتومبیل رانی و سایر برنامه های کاربردی با کارایی بالا استفاده می شوند.
استون یک افزودنی تبخیری است که عمدتاً با سوخت مسابقه متان استفاده می شود.
لاستیک بوتیل یک ماده شوینده برای انژکتورهای سوخت دیزل است.
Ferox یک کاتالیزور موتور است که باعث بهبود مصرف سوخت و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در موتورهای بنزینی می شود.
از آهن پیکرات و اکسیژن هیدروژن نیز برای بهبود مسافت پیموده شده سوخت استفاده می شود.
سیلیکون به عنوان یک عامل ضد کف در موتورهای دیزلی استفاده می شود.
افزودنی های سوخت، مانند تترا نیترو متان، می توانند به بهبود خواص احتراق سوخت دیزل کمک کنند.

اکتان بوستر

اکتان اصطلاحی است که برای اندازه گیری مقاومت سوخت در برابر انفجار (یا “کوبش”) استفاده می شود. سوخت هایی با اکتان بالاتر می توانند عملکرد بهتری را برای موتورهایی که برای استفاده از آنها تنظیم شده اند، ارائه دهند. سه ماده شیمیایی اصلی که در تقویت کننده های اکتان وجود دارند شامل انواع مختلف تری متیل بنزن ، متیل سیکلو پنتا دی انیل منگنز تری کربونیل (یا MMT) و تولوئن می شوند.

مکمل بنزین آمریکایی

مکمل بنزین آمریکایی از کیفیت بالایی برخوردار می باشد که شما بعد از مدتی استفاده، تغییر را در وسیله نقلیه خود احساس می کنید. محصول ایالات متحده آمریکا می تواند، عدد اکتان سوخت را تا ۱۰ واحد افزایش دهد. در برخی مدل ها، استفاده از مکمل باعث تمیز شدن بخش هایی از سیستم سوخت می شود.
این مکمل می تواند مصرف سوخت را به طور چشمگیری، کاهش دهد. خرید یک مکمل خوب و با کیفیت می تواند، شما را در طول زمان از هزینه های سنگین نجات دهد.

مکمل بنزین آمریکایی
مکمل بنزین آمریکایی

ویژگی های مکمل بنزین آمریکایی

حتما استفاده از یک برند اصل و با کیفیت ویژگی هایی را به همراه دارد. از ویژگی های مکمل بنزین آمریکایی می توان به موارد زیر اشاره نمود.
• افزایش بازدهی موتور
• عدم ایجاد رسوب
• افزایش عدد اکتان
• بهبود عملکرد سیستم سوخت
• جلوگیری از ضربه زدن به موتور
• کمک به کاهش مصرف سوخت

انواع برند های مکمل بنزین آمریکایی

تنوع در مکمل های آمریکایی بالا می باشد و خرید بهترین گزینه، کار دشواری است. در اینجا به معرفی برخی برند های خوب و قابل قبول مکمل بنزین آمریکایی می پردازیم.

۱- مکمل بنزین اکتان ABRO

این مکمل بنزین با فرمول ویژه ای که دارد باعث افزایش عدد اکتان بنزین و کیفیت احتراق می شود. افزایش کیفیت احتراق به تمیز شدن محفظه احتراق کمک می کند. این کار از خشک شدن لاستیک سوپاپ ها نیز جلوگیری می نماید. همچنین باعث کاهش مصرف سوخت خودرو می شود.
برای استفاده از مکمل بنزین ABRO، باک بنزین خودرو را تا نیمه پر کنید. سپس این مکمل را در باک، خالی نمایید و آن را پر کنید. کمی دور بالا رانندگی نمایید تا اکتان کار خود را انجام دهد. سعی کنید این کار را در پمپ بنزین انجام دهید. در این صورت اکتان کامل با بنزین مخلوط می شود و تاثیرگذاری مکمل بنزین آمریکایی بهتر خواهد بود.

مکمل بنزین اکتان ABRO
مکمل بنزین اکتان ABRO

۲- اکتان پرستون آمریکا

اکتان بوستر پرستون، محصولی شگفت انگیز در زمینه مکمل سوخت خودرو می باشد. این محصول با افزایش ۱۰ پوینتی عدد اکتان، خودروی شما را برای مدتی به یک خودروی اسپرت تبدیل می کند. این مکمل بنزین به تمیز شدن انژکتور کمک می نماید و محصولی دو کاره می باشد.
با تمیز کردن سیستم سوخت و افزایش عدد اکتان بنزین، قدرت و شتاب خودرو افزایش یافته و مصرف سوخت کاهش پیدا می کند. اکتان پرستون آمریکا در موتورهای بنزینی بدون سرب مورد استفاده قرار می گیرد.

 

اکتان پرستون آمریکا
اکتان پرستون آمریکا

۳- اکتان بوستر موتورمدیک امریکا

مکمل سوخت موتور مدیک MOTOR MEDIC Octane Performance Booster
مکمل سوخت موتور مدیک جزء بهترین مکمل های بنزین به شمار می رود. این مکمل که محصول کشور آمریکا است برای بالا بردن عدد اکتان و بهبود کیفیت بنزین اتومبیل ها به کار می رود. حجم آن، ۳۵۴ میلی لیتر و برای حداکثر ۶۰ لیتر بنزین مناسب می باشد و در تمام خودروهای بنزینی، توربو شارژ و سوپر شارژ می توان از آن استفاده کرد. این محصول از ناک زدن و خام سوزی جلوگیری می کند. علاوه بر این موجب افزایش شتاب و کاهش میزان مصرف سوخت می شود.

اکتان بوستر موتورمدیک امریکا | مکمل بنزین آمریکایی

نکات مهم در هنگام انتخاب و خرید مکمل بنزین

هنگامی که قصد دارید یک مکمل بنزین بخرید، به مواردی مانند قیمت، کارایی، کاربری راحت و نظرات استفاده کنندگان توجه کنید.

۱- قیمت مکمل بنزین

کیفیت و قیمت مکمل بنزین برای خریداران اهمیت زیادی دارد. بهتر است تا میزان مصرف سوخت را تحت نظر داشته باشید. چرا که ممکن است بخواهید تا چندین بار از این نوع مکمل سوخت استفاده کنید.

۲- کارایی

با توجه به اینکه چند نوع مکمل بنزین وجود دارد که از نظر کاربری متفاوت هستند، بنابراین با توجه به نیاز خود خرید کنید. بهتر است تا مکملی را انتخاب نمایید که عملکرد خوبی در پاکسازی موتور شما داشته باشد.

۳- کاربری راحت

معمولا نوع کاربری مکمل ها در برندهای مختلف تفاوت چندانی با هم ندارند. اما در مورد برخی از برندها نکاتی وجود دارند که باید حتما رعایت شوند. برای مثال، بسته بندی برخی از مکمل ها به گونه ای است که به راحتی می توان از آنها استفاده کرد یا اینکه ممکن است برای ریختن مکمل نیاز به قیف باشد.

۴- نظرات خریداران

یکی از مواردی که می تواند در انتخاب و خرید مکمل بنزین به شما کمک کند، بررسی نظرات خریداران قبلی است. این کار باعث می شود تا انتخاب مکمل راحت تر باشد.

خطرات استفاده از مکمل سوخت بی کیفیت

استفاده از مکمل بی کیفیت و غیر اصل می تواند از آنچه در فکر شما می باشد، مضرتر باشد و آسیب های جدی و جبران ناپذیری را به موتور وسیله نقلیه شما وارد کند. از خطرات استفاده از مکمل سوخت بی کیفیت می توان بالا رفتن مصرف سوخت، آلودگی هوا، کاهش عمر مفید قطعات موتور و آسیب به سیستم سوخت (پمپ بنزین، شمع ها و سوزن انژکتور) را نام برد.

خطرات استفاده از مکمل سوخت بی کیفیت
خطرات استفاده از مکمل سوخت بی کیفیت

سخن پایانی

متاسفانه اکثر مکمل سوخت هایی که در پمپ بنزین ها به فروش می رسند، تقلبی بوده و به خودرو شما آسیب می رسانند. از این رو بهتر است که در انتخاب مکمل خود دقت کنید و مکملی را تهیه نمایید که اصل و مطمئن باشد تا آسیب های جبران ناپذیر به خودرو شما وارد نشود. مکمل بنزین آمریکایی از بهترین و باکیفیت ترین برندهای مکمل سوخت می باشد. البته برخی از شرکت های داخلی مانند بازرگانی شیمیایی آبان هم محصولات شیمیایی متنوع و با کیفیتی را روانه بازار کرده اند.

منابع :

https://wiki.totalenergies.com/en/testimonial/history-fuel-additives
https://www.globalspec.com/learnmore/materials_chemicals_adhesives/industrial_oils_fluids/fuel_oil_fluid_additives

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آیا مکمل بنزین خوب است؟

آیا مکمل بنزین خوب است؟

آیا مکمل بنزین خوب است؟ حتما می‌ دانید که مهم‌ترین قسمت هر اتومبیل، موتور آن است. به همین علت مراقبت از موتور یا پیشرانه اهمیت