حلال شستشوی ماشین آلات

ماشین آلات و دستگاه های مختلف به مرور زمان و هنگامی که  بیش از اندازه مورد استفاده قرار می گیرند، کیفیت اولیه خود را از دست می دهند و می بایست تمیز شده و شستشو داده شوند. به عنوان مثال در صنعت چاپ، دستگاه های مختلف از جمله پرینترهای خانگی و صنعتی و پلاترها پس از آنکه برای چندین پروژه مختلف مورد استفاده قرار می گیرند از کیفیتشان کاسته می شود. مثلا مشاهده می کنید که برخی از صفحات چاپ شده تار هستند و یا بخشی از صفحه ها به خوبی چاپ نشده اند و واضح نیستند. در چنین شرایطی اگر از وجود جوهر چاپ در دستگاه اطمینان داشته باشید، اولین نتیجه ای که می توان گرفت این است که هد پرینتر دستگاه چاپ کثیف شده است. برای تمیز کردن دستگاه و امکان استفاده مجدد از آن، بهترین راهکار استفاده از حلال شستشوی ماشین آلات است.

به همین ترتیب ماشین آلات رنگ و رزین و چسب و سایر صنوف نیز برای داشتن عمری طولانی تر و عملکردی بهتر، نیازمند آن هستند که توسط حلال شستشوی ماشین آلات رنگ و رزین و چسب شستشو شوند. در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی را در خصوص ضرورت استفاده از حلال های شستشوی دستگاه های چاپ، رنگ و رزین و چسب در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

خرید حلال شستشوی ماشین آلات، عمده و جزئی از بازرگانی شیمیایی آبان

حلال شستشوی ماشین آلات چاپ

همانطور که پیش از این نیز گفته شد هدهای پرینتر پس از آنکه برای مدتی مورد استفاده قرار می گیرند، دچار افت کیفیت می شوند. در چنین شرایطی انجام اقداماتی در جهت سرویس و نگهداری از دستگاه می تواند بسیار حائز اهمیت باشد؛ زیرا این اقدامات استاندارد های چاپ را حفظ می کند و موجب می شود تا دستگاه همچنان با کیفیت بالایی به کار خود ادامه دهد.  

برای افرادی که در حوزه چاپ فعالیت می کنند و با دستگاه های چاپ سر و کار دارند، بسیار طبیعی است که با دستگاه چاپی مواجه شوند که جوهر آن خشک شده یا نازل آن گرفته است. در این حالت اگر به موقع به دستگاه رسیدگی نشود و اقدامات لازم در جهت رفع این مشکل انجام نشود، دستگاه چاپ با مشکل مواجه می شود. یکی از نخستین اقداماتی که برای رفع این مشکل می توان انجام داد کمک گرفتن از حلال شستشوی ماشین آلات چاپ است.

 حلال شستشوی ماشین آلات رنگ و رزین و چسب

حلال های صنعتی انواع و ویژگی های گوناگونی دارند و بر اساس آن از کاربردهای متفاوتی در صنعت برخوردار هستند. همانطور که در صنایع تولید رنگ و رزین و چسب از حلال هایی به عنوان مواد اولیه در تولید استفاده می کنند، برخی از حلال ها نیز به لطف قابلیت حلالیت بالای خود، برای شستشوی دستگاه های مورد استفاده در صنعت رنگ و رزین و چسب کاربرد دارند. به عبارت دیگر حلال شستشوی ماشین آلات رنگ و رزین و همچنین حلال شستشوی ماشین آلات چسب با ویژگی انحلال پذیری مناسب خود می توانند این دستگاه ها و ماشین آلات را به خوبی شستشو دهند و تمیز کنند و در نهایت آماده استفاده مجدد نمایند. حتما توجه داشته باشید که شستشوی این ماشین آلات امری بسیار ضروری است که می تواند به افزایش عمر مفید دستگاه و بهبود کیفیت کار کمک شایانی نماید.

بازرگانی آبان، برای ماشین آلات صنوف دیگر که در این متن به آنها اشاره نشده نیز حلال شستشوی تخصصی دارد.

نکات مهم درباره شستشو و نگهداری از دستگاه چاپ

برای نگهداری از دستگاه های چاپ و افزایش عمر دستگاه رعایت موارد زیر ضروری است:

– تمیز نگاه داشتن محیط چاپخانه

اولین نکته ای که برای مراقبت و حفظ کیفیت دستگاه های چاپ باید به آن توجه داشته باشید این است که چاپخانه ای که دستگاه مورد نظر شما در آنجا قرار دارد باید تمیز باشد. دلیل این مسئله آن است که وجود ذرات گرد و غبار در محیط می تواند در وهله اول موجب گرفتگی نازل هدهای دستگاه شما شود و در وهله دوم این غبارها می تواند بر روی قسمت هایی از دستگاه که دارای روغنکاری است قرار بگیرد و عملکرد دستگاه را مختل سازد. 

– تمیز کردن دستگاه در پایان روز کاری

از دیگر مواردی که توجه به آن در حفظ کیفیت دستگاه چاپ اهیمت دارد این است که در پایان روز کاری نباید از تمیز کردن دستگاه غافل شوید. بنابراین فراموش نکنید که جوهرهای اضافی ای که در حین انجام چاپ بر روی دستگاه پراکنده شده است را با حلال شستشوی ماشین آلات چاپ به خوبی تمیز کنید.  

– استفاده از مرکب چاپ مرغوب

تهیه جوهرهای باکیفیت و استفاده از حلال مناسب نیز جزو فاکتورهای است که در حفظ کیفیت دستگاه تاثیرگذار است.

– روغن کاری دستگاه چاپ

یکی از نکات مهمی که در عمر مفید و عملکرد بهتر دستگاه چاپ موثر است، روغن کاری دستگاه چاپ و قطعات آن است. بر این اساس توصیه می شود که علاوه بر روغن کاری منظم دستگاه چاپ، هر ماه نیز تسمه های دستگاه به کمک یک صابون خشک لغزنده شود.

– شستشوی هد و سایر قطعات با حلال شستشوی ماشین آلات چاپ

تمیز کردن دستگاه چاپ با حلال شستشوی ماشین آلات چاپ از اهمیت ویژه ای برخوردار است و می تواند به افزایش عمر دستگاه کمک شایانی نماید. برای این منظور توصیه می شود که علاوه بر شستشوی هد دستگاه و سایر قطعات آن، شلنگ های درون جوهر را درون ظرفی که حاوی حلال شستشوی ماشین آلات چاپ است قرار دهید. در این حالت دستگاه می تواند چاپ حلال را به جای جوهر در قسمت های مختلف از جمله شلنگ ها، فیلترها و پمپ ها حرکت دهد و از این طریق تمامی قسمت ها به خوبی شسته شوند.

ارسال بار

هنگام خرید از بازرگانی امیدوار نگران حمل و نقل نباشید. ارسال کلیه محصولات به سراسر ایران.

تضمین کیفیت

محصولات بازرگانی شیمیایی آبان دارای ضمانت کیفی است تا در حین همکاری آسوده خاطر باشید.

بهترین قیمت

سود خوب در خرید خوب است. محصولات شیمیایی باکیفیت را به بهترین قیمت بخرید.