تینر صنعتی

تینرها از نظر ساختاری مواد شیمیایی فراری هستند که به دلیل کاربردهای فراوانی که در صنعت دارند، بسیار مورد توجه و استفاده افراد و شرکت های فعال در حوزه صنعت قرار دارند. برای توصیف کاربرد تینر صنعتی باید بگوییم که این ماده شیمیایی معمولا به عنوان یک حلال و رقیق کننده مورد استفاده قرار می گیرد و خاصیت پاک کنندگی و رقیق کنندگی رنگ، جزو اصلی ترین کارکردهای آن است. تینر صنعتی انواع متعددی دارد که در ادامه به آنها می پردازیم. اما سوالی که ممکن است در اینجا برای شما مطرح شود این است که چرا حلال ها باید در انواع مختلفی در صنعت تولید شوند؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت که از آنجایی که رنگ ها در انواع مختلفی تولید می شوند و هر نوع رنگ دارای ساختار شیمیایی خاصی است، بنابراین حلال های مورد نیاز آنها متفاوت خواهد بود. از این رو برای هر نوع رنگ نیازمند تولید تینرها یا حلال های مختلفی هستیم که می بایست متناسب با نوع رنگ انتخاب شود. در این مقاله قصد داریم تا با شما را با برخی از انواع پرکاربرد تینر صنعتی آشنا کنیم. بنابراین اگر در حوزه صنعت فعالیت دارید و یا به هر دلیل به این زمینه علاقمند هستید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

خرید تینر صنعتی، عمده و جزئی از بازرگانی شیمیایی آبان

انواع تینر صنعتی

تینر صنعتی با توجه به کاربردهای متفاوتی که در صعنت دارد به انواع مختلفی تقسیم می شود. بر این اساس هر نوع تینر حاوی ترکیبات معدنی خاصی است که می بایست با نوع و جنس رنگ انتخابی شما هماهنگی داشته باشد. برخی از انواع متداول و پرکاربرد تینر صنعتی در بازار عبارت است از:

– تینر آلکیدی

تینر آلکیدی که با نام تینر روغنی نیز شناخته می شود نوعی تینر صنعتی و حلالی مناسب برای رنگ های روغنی است که اصلی ترین کاربرد آن، رقیق نمودن رنگ های روغنی و آلکیدی و همچنین پاک کردن رنگ های روغنی از ابزارهای نقاشی است. این تینرها در صنعت ساختمان سازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. تینرهای آلکیدی تینرهایی تصفیه شده با میزان خلوص بالا هستند. از ترکیب این تینرها با رنگ های روغنی می توان برای رنگ آمیزی اجسام چوبی و فلزی استفاده نمود.

– تینر پلی اورتان (تینر پلی یورتان)

همان طور که از نام این تینر صنعتی مشخص است، از آن می توان برای بهبود خاصیت، کیفیت و رقیق نمودن رنگ ها، سیلرها و کیلرهای پلی اورتان استفاده نمود. رنگ های پلی اورتان نوعی از رنگ ها هستند که بسیار سریع خشک می شوند، در مقابل رطوبت و اشعه خورشید مقاوم هستند و از ظاهر زیبایی برخوردارند. این تینرها دارای ظاهری بی رنگ و شفاف هستند و از نظر سرعت تبخیر بسیار تبخیر پذیر هستند و با سرعت بالا تبخیر می شوند.

– تینر اپوکسی

این تینرها که با نام تینرهای پلی پوکساید نیز شناخته می شوند، نوعی تینر صنعتی هستند که اصلی ترین کاربرد آنها رقیق نمودن رنگ های اپوکسی است. از دیگر کاربردهای این حلال ها و پاک کننده های قوی می توان به تمیز کردن ابزارهای مورد استفاده در نقاشی و شستشوی آنها، پاک کردن رنگ از سطوح و همچنین تمیز کردن چسب های اپوکسی اشاره نمود. تینرهای اپوکسی دارای ظاهری بی رنگ و شفاف هستند.

– تینر سیلیکونی

از تینرهای سیلیکونی برای رقیق نمودن و تنظیم و کنترل ویسکوزیته رنگ های سیلیکونی استفاده می شود. از دیگر کاربردهای این تینر صنعتی می توان به پاک کردن سیلیکون از سطوح مختلفی نظیر سنگ، کاشی، سرامیک و یا بتن که دارای سطوحی بسیار سخت هستند استفاده نمود.

– تینر شستشو

همانطور که از نام این تینرها مشخص است، کاربرد اصلی و مهم آنها شستشو و پاکسازی ابزارهای صنعتی، تمیز کردن لوله ها، نازل و همچنین پمپ دستگاه ایرلس که از آنها برای تقاشی استفاده می شود. این تینرها دارای خاصیت حلالیت بالایی هستند و برای پاک کردن و برطرف نمودن آلودگی و چربی از سطوح و تمیز کردن رنگ نیز کاربرد دارند.

اهمیت کیفیت تینر صنعتی

امروزه با توجه به حضور تولیدکنندگان داخلی و خارجی متعدد در حوزه تولید و عرضه محصولاتی نظیر تینر صنعتی، خریداری این محصول می تواند بسیار آسان باشد اما با توجه به کاربرد و اهمیت ویژه این حلال های شیمیایی فرار در صنعت، مهم ترین نکته ای که باید در هنگام تهیه و خریداری آنها بدان توجه شود این است که برای رقیق نمودن رنگ های صنعتی، به هیچ عنوان استفاده از یک تینر صنعتی با کیفیت پایین توصیه نمی شود. دلیل این تاکید این است که پرداخت هزینه کم تر برای تینری که از کیفیتی مناسبی برخوردار نیست می تواند در کیفیت نهایی و ماندگاری نقاشی تاثیر منفی بگذارد و به اصطلاح کار شما را خراب کند. علاوه بر آن برای رقیق ساختن رنگ های صنعتی نیز به هیچ عنوان استفاده از بزنین توصیه نمی گردد؛ زیرا استفاده از این ماده می تواند همانند تینرهای بی کیفیت، ماندگاری کار شما را کم کند و از کیفیت کارتان بکاهد. بنابراین با هزینه بیشتر برای خرید یک تینر باکیفیت می توانید کیفیت و ماندگاری کار خود را تضمین کنید.   

شرایط ترکیب تینر صنعتی با رنگ صنعتی

اولین نکته ای که برای ترکیب کردن رنگ صنعتی با تینر صنعتی باید به آن توجه داشته باشید این است که برای رقیق کردن رنگ با تینر معمولا باید دمای استاندارد، یعنی بین پانزده و بیست درجه سانتگراد وجود داشته باشد. همچنین از آنجایی که رنگ های صنعتی غالبا دو جزیی هستند، پیش از ترکیب شدن با تینر صنعتی مورد نظر شما، باید به خوبی هم زده شوند. همچنین برای رقیق کردن آنها با حلال، حتما باید بر اساس دستور العمل و نسبت توصیه شده توسط کمپانی تولید کننده عمل گردد. دلیل این مسئله آن است که استفاده بیش از اندازه از تینر می تواند غلظت رنگ را بیش از اندازه استاندارد کاهش دهد و رنگ را شل کند و موجب شود تا رنگ در هنگام نقاشی سطح را به خوبی پوشش ندهد یا لایه ای ناصاف ایجاد کند. همچنین استفاده کمتر از حد استاندارد از تینر صنعتی نیز می تواند منجر به خشک شدن رنگ در دستگاه یا خارج نشدن آن از نازل گردد. بنابراین رعایت نسبت استاندارد ترکیب رنگ با تینر بسیار مهم است و رعایت نمودن آن امری ضروری است.

ارسال بار

هنگام خرید از بازرگانی امیدوار نگران حمل و نقل نباشید. ارسال کلیه محصولات به سراسر ایران.

تضمین کیفیت

محصولات بازرگانی شیمیایی آبان دارای ضمانت کیفی است تا در حین همکاری آسوده خاطر باشید.

بهترین قیمت

سود خوب در خرید خوب است. محصولات شیمیایی باکیفیت را به بهترین قیمت بخرید.