تینرهای فوری

تینرها یکی از پرکاربردترین و در عین حال ضروری ترین مواد شیمیایی مورد استفاده در صنعت رنگ، صنایع چوبی و مبلمان هستند. این مواد شیمیایی فرار دارای ساختاری مایع هستند و از ترکیب چند حلال مختلف به دست می آیند. از تینرها برای کاستن غلظت رنگ استفاده می شود و به کمک آنها می توان رنگ را رقیق تر نمود و آن را به غلظت مورد نیاز رساند. این رقیق کننده های شیمیایی دارای کاربردهای زیادی در صنعت رنگ و نقاشی هستندکه از جمله اصلی ترین آنها می توان به بهبود خاصیت رنگ و همچنین افزایش خاصیت چسبندگی آن اشاره کرد.

از سوی دیگر با توجه به خاصیت حلالیت بالای این ماده شیمیایی از آن می توان برای پاک کردن رنگ های اضافی از سطوح مختلف و یا شستشوی تجهیزات صنعتی یا ابزار آلات و ماشین آلات استفاده نمود. در ادامه این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی را در خصوص کاربرد و ویژگی های یکی از انواع پرکاربرد تینرها یعنی تینرهای فوری در اختیارتان قرار دهیم.

تینر فوری چیست

تینر فوری یکی از انواع تینرهای پرطرفدار در بازار است که از جمله مشخصه های اصلی و بارز برای شناخت آن بوی تندی است که در هنگام باز کردن از آن به مشام می رسد. علاوه بر آن این ماده شیمیایی کاملا بی رنگ است و ظاهری شبیه به آب آشامیدنی دارد و نسبت به سایر انواع تینرها از سرعت تبخیر پذیری بیشتری برخوردار است. بنابراین پس از استفاده از آن حتما باید درب آن را ببندید.

کاربردهای تینر فوری

تینر فوری یکی از حلال های پر کاربرد به حساب می آید که علاوه بر به کار گیری در صنعت رنگ، صنایع چوبی و مبلمان، در انواع مشاغل نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد. با این حال یکی از اصلی ترین کاربردهای آن استفاده به عنوان حلالی برای حل و رقیق نمودن رنگ های فوری نظیر سیلر، کیلر، رنگ های متالیک، رنگ های فوری و یا همان رنگ های خودرویی است. تینر فوری همچنین یک پاک کننده قوی است که از آن می توان به عنوان شوینده ای صنعتی برای شستشوی تجهیزات صنعتی و یا حتی پاک کردن رنگ از تجهیزات نقاشی همانند قلم مو اشاره کرد.

خرید تینر فوری، عمده و جزئی از بازرگانی شیمیایی آبان

بازرگانی آبان به عنوان تولید کننده ضد یخ ، تینرهای چاپی ، انواع تینر فوری ، متیل استات، تولید کننده سولوسو و … شناخته می شود. علاوه بر این، در زمینه فروش متیل استات ، فروش بوتیل استات ، فروش سولوسو و سایر مواد شیمیایی هم فعال می باشد. برای خرید جزئی یا عمده ی محصولات بازرگانی آبان فقط کافی است تا با بخش فروش آبان شیمی تماس بگیرید.

ویژگی های تینر فوری باکیفیت

یک تینر فوری مرغوب باید بسیار شفاف باشد و ظاهری شبیه به آب داشته باشد. به همین علت در هنگام تهیه این محصول باید توجه داشته باشید که ماده ای در تینر رسوب نکرده باشید و به اصطلاح آن را دو فاز نکرده باشد. علاوه بر آن تینر فوری می بایست فاقد آب باشد زیرا در غیر اینصورت در هنگام حل شدن رزین در آن، رزین رنگی کدر پیدا می کند. برای تشخیص وجود آب در این محصول می توانید مقداری از آن را با روغن مخلوط کنید و پس از حل شدن در آن مشاهده کنید که آیا محلول به دست آمده شفاف است یا خیر. در این حالت هر چه محلول شفافیت تر باشد مقدار آب نیز در تینر کمتر است.

نکات ایمنی برای استفاده از تینر فوری

همانطور که تینر فوری در صنایع مختلف مثل رنگ و مبلمان ماده ای بسیار مفید و کارگشاست، در صورتی که از آن به صورت نادرست استفاده شود و یا نکات ایمنی لازم رعایت نشود، همانند سایر حلال های شیمیایی می تواند آسیب هایی را به همراه داشته باشد. بنابراین در هنگام استفاده از این ماده شیمیایی باید دقت لازم را داشته باشید و تمامی نکات ایمنی را رعایت نمایید. برای این منظور دقت داشته باشید که این ماده با چشم های شما تماس پیدا نکند؛ زیرا در این صورت می تواند موجب سوزش بسیار شدید چشم و یا حتی تاری موقت آن شود. در عین حال اگر پوست دست شما دارای التهاب یا احیانا زخم است، از دستکش استفاده کنید تا موجب افزایش التهابات پوستی و سوزش پوست نشود. در نهایت باید بدانید که استنشاق تینر فوری به دلیل بخار های مضری که از خود متصاعد می کند می تواند به ریه ها آسیب برساند و سلامت شما را به خطر بیاندازد. بنابراین اگر دارای بیماری های تنفسی هستید، در هنگام استفاده از این ماده شیمیایی حتما از ماسک و همچنین عینک استفاده کنید و سعی کنید که در محیطی سر باز و یا دارای تهویه از آن استفاده کنید.  

شاید برایتان جالب باشد که بدانید نقطه اشتعال این مایعات فرار عموما در حدود ۴۰ درجه سانتیگراد یا ۱۰۴ درجه فارنهایت است. بنابراین برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه ای، در استفاده از این ماده باید همواره دقت لازم را داشته باشید و آن را دور از تابش مستقیم نور خورشید و ترجیحا در محیطی باز نگهداری کنید.

نکات مهم برای استفاده از تینر فوری

برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن توصیه می کنیم که حتما به نکات زیر توجه داشته باشید.

– پیش از ترکیب کردن تینر با رنگ حتما اطمینان حاصل کنید که رنگ شما در محیط با دمای اتاق قرار داشته است. در صورتی که دمای رنگ پایین باشد و به اصطلاح رنگ سرد باشد بر کیفیت نهایی کار و همچنین ضخامت رنگ تاثیر منفی می گذارد.

– تینر را به یکباره به رنگ خود اضافه نکنید. این کار را به آرامی انجام دهید و در حین افزودن آن به رنگ از وسیله ای برای هم زدن آن کمک بگیرید.

– برای ترکیب تینر فوری با رنگ خود حتما نسبت لازم را رعایت کنید و از افزودن بیش از حد تینر خودداری کنید زیرا در اینصورت رنگ شما غلظت مناسب را نخواهد داشت و سطح مورد نظرتان را به خوبی نمی پوشاند.

– هرگز درب تینر فوری را برای مدت زمان طولانی باز نگذارید زیرا همانطور که از نام این ماده شیمیایی مشخص است، به سرعت تبخیر می شود.

ارسال بار

هنگام خرید از بازرگانی امیدوار نگران حمل و نقل نباشید. ارسال کلیه محصولات به سراسر ایران.

تضمین کیفیت

محصولات بازرگانی شیمیایی آبان دارای ضمانت کیفی است تا در حین همکاری آسوده خاطر باشید.

بهترین قیمت

سود خوب در خرید خوب است. محصولات شیمیایی باکیفیت را به بهترین قیمت بخرید.